با محتواهای قدیمی سایت چه کنیم؟

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک مشاور حرفه ای سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو سایت، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد.

محتواهای قدیمی سایت

اگر مدتی است که برای کسب‌وکار خود، وب‌سایت طراحی کرده‌اید، به‌احتمال زیاد سایت شما مقدار قابل‌توجهی محتوای قدیمی دارد. اکثر محتواهای تولید شده در وبلاگ سایت قرار گرفته‌اند؛ بنابراین، این احتمال وجود دارد که برخی از این محتواها قدیمی باشند و نیاز به بروز رسانی داشته باشد. علاوه بر این، محتوای قدیمی در وب‌سایت، به معنای ازدست‌دادن فرصت دیده‌شدن در گوگل است. گوگل تازگی را دوست دارد، بنابراین محتوایی که به‌روزرسانی نشده‌اند بعید بوده که در نتایج گوگل قرار بگیرند یا در آن باقی بمانند. پس برای وب‌سایت‌ها باید بهبود سئو با بروزرسانی محتوا انجام گیرد تا در نتایج دیده شوند.

انباشته‌شدن محتواهای قدیمی مانند یک معدن طلا است و به‌روزرسانی آن‌ها می‌تواند باعث جذب مخاطب یا رتبه بهتر در موتورهای جستجو شود. ممکن است شما محتواهای قدیمی سایت خود را فراموش کرده باشید، اما خوانندگان شما هنوز هم می‌توانند آنها را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند؛ بنابراین، بروزرسانی محتوا برای بهبود سئو سایت اهمیت زیادی دارد. بنابراین، آژانس نبض مارکتینگ، در این مقاله شما را با روش درست بروزرسانی محتوا و تأثیر آن بر سئو آشنا می کند.

روش‌های بهبود مقالات قدیمی برای سئو سایت

ارزیابی و بررسی محتواهای وب‌سایت، بهترین راه برای بهبود محتوای قدیمی است. بهبود سئو با بروزرسانی محتوا با چهار روش انجام می‌شود: اصلاح و بروزرسانی محتوا، بازنویسی، ترکیب دو یا چند محتوا و یا حذف کامل محتوا. در ادامه، نگاهی به هر یک از این روش‌ها می‌اندازیم.

۱.     به‌روزرسانی محتوا

اگر محتوای وب‌سایت کامل بوده و بسیار دیده می‌شود، انجام یک به‌روزرسانی می‌تواند آن را پربازدیدتر کند. این بسیار خوب است که هرچند وقت یکبار محتوای پربازدید را بروز کنید. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید محتوا را آپدیت کنید. اگر اطلاعات نوشته شده مرتبط با تاریخ و زمان مشخص بوده، قطعاً باید مواردی مانند آمار یا تاریخ را اضافه، حذف یا به‌روز کنید. همچنین می‌توانید کل محتوا را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که خوانایی آن خوب بوده و دارای ساختار منطقی بوده، بنابراین، افزودن محتوای مرتبط‌تر، راه دیگری برای به بهبود سئو با بروزرسانی محتوا است.

۲.     بازنویسی  محتوا

وقتی بروز رسانی محتوا کافی نیست، ممکن است بازنویسی کامل لازم باشد. بازنویسی یک استراتژی هوشمندانه در زمانی است که موضوع محتوا نیاز به توضیحات کامل‌تری داشته باشد. بازنویسی محتوای شما ممکن است در همان صفحه ایجاد شده انجام گیرد؛ اما گاهی نیاز است یک صفحه جدید ایجاد شود.  همیشه بهتر است مقالات و صفحات قدیمی‌تر را به‌جای ایجاد مقاله‌های جدید به‌روزرسانی کنید، اما گاهی لازم است، مقاله را کاملاً از ابتدا شروع کنید.

۳.     ترکیب محتوا

اغلب اوقات سایت‌ها، محتوای مشابه ای دارند که می‌توانند برای کلمات کلیدی خاصی با یکدیگر رقابت کنند. اگر در سایت شما چنین است، ترکیب چندین محتوای مشابه و ایجاد یک محتوا، علاوه بر تقویت آن باعث بهبود سئو با بروزرسانی محتوا می‌شود. برای ترکیب چندین محتوا، نباید فقط یک مقاله را در مقاله دیگری کپی و جای‌گذاری کنید. باید محتواهای کپی شده، به‌خوبی یکپارچه بوده و برخی از قسمت‌های اضافی آن حذف شود.

تأثیر بروز رسانی محتوا در بهبود سئو

به‌روزرسانی منظم محتوای وب‌سایت می‌تواند رتبه‌بندی موتورهای جستجو، بک‌لینک‌ها و ترافیک ارگانیک سایت شما را افزایش دهد. ۵۱ درصد از بازاریابان در بهترین شرکت سئو موافق هستند که بروزرسانی محتوای قدیمی یکی از سودمندترین استراتژی های بازاریابی و یکی از بهترین روش‌های بهبود سئو با بروزرسانی محتوا است.

۱.     افزایش نرخ کلیک

با گفتن اینکه یک محتوا به‌روز شده است، می‌توانید مخاطبان هدف بیش‌تری را دریافت کنید. اکثر مردم مایل به خواندن محتوای جدید هستند، بنابراین وقتی با دو مقاله با عنوان مشابه روبرو می‌شوند، مقاله جدیدتر را انتخاب می‌کنند. در نتیجه، گوگل محتوای تازه را در اولویت قرار می‌دهد. زمانی که گوگل متوجه بروزرسانی محتوای شما می‌شود، امتیاز بروزرسانی آن را داده و می‌تواند رتبه سایت شما را افزایش دهد.

۲.     ارزش قائل‌شدن برای خواننده

هنگامی که خوانندگان در مقاله شما هستند، می‌خواهید بهترین تجربه ممکن را داشته باشند. وقتی محتوا را به‌روزرسانی می‌کنید، می‌توانید اشتباهات گرامری و املایی محتوا را برطرف کنید، به منابع بهتر پیوند دهید و تصاویر را بهبود ببخشید. همه این مراحل باعث می‌شود که علاوه بر، بهبود سئو با بروزرسانی محتوا، محتوای وبلاگ ارتباط بیش‌تری با خوانندگان شما برقرار کند و آنها به خوانندگان همیشگی محتوای شما تبدیل شوند.

۳.     رتبه سئو بالاتر

به‌روزرسانی محتوا فرصت مناسبی برای بهینه‌سازی آن برای کلمه کلیدی موردنظر است. چند به‌روزرسانی محتوای جزئی می‌تواند رتبه سایت شما را به‌شدت افزایش دهد و به شما امکان می‌دهد کاربران ارگانیک بیشتری به دست آورید.

سخن پایانی

اکثر صاحبان وب‌سایت‌ها به طور مداوم بر تولید محتوای جدید متمرکز هستند؛ اما نمی‌دانند که ساده‌ترین راه برای بهبود سئو با بروزرسانی محتوا و افزایش ترافیک، بروزرسانی محتواهای قدیمی است. تازه کردن مقالات قدیمی می‌تواند به افزایش تعداد خوانندگان کمک کند و در هزینه و زمان صرف شده برای ایجاد وبلاگ‌های جدید صرفه‌جویی کند. پاسخ آسانی برای اینکه هرچند وقت یکبار باید محتوای وبلاگ قدیمی را به‌روز کنید، وجود ندارد.

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹۱ باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این ۹ سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از ۳۰۰ پروژه سئو، بیش از ۱۵ هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از ۵۰ حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک مشاور حرفه ای سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو سایت، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com

Share