مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور مطرح کرد؛

پرداخت بیش از یکهزار میلیارد تومان تسهیلات به ۸۵۲ طرح در گیلان

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به ایجاد بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ صندوق خرد محلی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، نعمت الله رضایی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید به فعالیت‌ها از دید توانمندسازی نگاه می‌کند و صرفاً پرداخت تسهیلات مدنظر نیست، گفت: توان افزایی افرادی که در پی ایجاد اشتغال و تولید هستند اولویت دارد.

رضایی با اشاره به پرداخت ۳۴ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون بیان کرد: ارزش اعتباری این تسهیلات ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که به طرح‌ها پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه‌های مختلف تا پایان امسال برنامه ریزی کرده است.

پرداخت بیش از یکهزار میلیارد تومان تسهیلات به ۸۵۲ طرح گیلانی

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۸۵۲ طرح در استان گیلان پرداخت کرده‌ایم که ۲ هزار و ۶۵۰ شغل نیز از پی آن ایجاد شده است.

رضایی شاخص پرداخت تسهیلات توسط بانک کارآفرینی امید را بررسی پتانسیل‌های هر استان دانست و بیان کرد: سرانه پرداخت تسهیلات امسال ۱۴۵ میلیارد تومان به ازای طرح‌ها بوده است.

وی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده در استان گیلان عنوان کرد: ۲۶ درصد تسهیلات در حوزه کشاورزی، ۲۴ درصد در حوزه صنعت و معدن و سپس مربوط به بخش گردشگری بوده است.

رضایی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مورد حمایت صندوق، مشاغل خرد و کوچک است، افزود: بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ صندوق خرد محلی در کشور ایجاد شده است که سهم گیلان در این بین ۱۴۰ صندوق بوده و بنا داریم تعداد آن را امسال دو برابر کنیم.

وی با بیان اینکه سه طرح بزرگ اشتغال زایی در استان گیلان با بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از این صندوق به بهره برداری می‌رسید، ادامه داد: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۳۰۰ نفر اشتغال زایی می‌شود.

Share