رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در رودسر خبرداد:

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزا در گیلان

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۲ هزار اسناد مالکیت به مردم واگذار شده است گفت: برای طرح‌های اشتغالزا در استان گیلان ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمد سعیدی کیا در مراسم اهدای هزار جلد اسناد مالکیت در روستای میانده چابکسر اظهار داشت: تاکنون ۴۲ هزار و ۴۰۰ جلد اسناد مالکیت در سراسر کشور به مردم واگذار شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ارزش ریالی این میزان املاک واگذار شده را ۶۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد و اعلام داشت: روند واگذاری اسناد این املاک در سراسر کشور همچنان ادامه دارد.

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه تلاش بر این است که این املاک با سرعت واگذار شود افزود: تاکنون روند واگذاری‌ها با سرعت خوبی انجام شده ضمن اینکه ۹۹ درصد این املاک به‌صورت رایگان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه برای اعطای تسهیلات در استان‌ها جهت سرمایه‌گذاری برای اشتغال، مقدمات لازم از سوی این نهاد انجام شده است گفت: برای طرح‌های اشتغالزا در استان گیلان ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شد که به هر طرح تا سقف ۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ابراز داشت: از استان گیلان ۲۲۰ طرح معرفی شد که ۳۶ طرح آن مصوب شد و با ۲۴ طرح قرارداد بسته شد ضمن اینکه با پتانسیل‌های موجود در استان، این تعداد طرح‌ها می‌تواند افزایش یابد.

سعیدی‌کیا استان گیلان را در زمینه طرح پرورش ماهیان خاویاری، استانی بسیار مستعد خواند و افزود: تاکنون ۱۶ طرح پرورش ماهیان خاویاری از استان گیلان معرفی شده که ۹ طرح با ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اجرا و ۶ طرح نیز قرارداد بسته‌اند.

وی رودسر را شهرستانی مستعد جهت سرمایه‌گذاری برای اشتغال خواند و گفت: با توجه به اینکه این بنیاد در راستای ایجاد اشتغال پایدار تسهیلات لازم را پرداخت می‌کند باید تلاش کنیم تا مردم منطقه را جهت دریافت تسهیلات و در نتیجه ایجاد اشتغال ترغیب کنبم.

با حضور سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان استان و شهرستان و اقشار مختلف مردم در روستای میانده بخش چابکسر شهرستان رودسر، هزار سند مالکیت املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به میزان ۲۹.۵ هکتار به ارزش ریالی ۴۲۰ میلیون ریال به مردم واگذار شد.

Share