خدا کی‌روش را دوست داشت که ...

هشدار اپل واچ: چیکار می‌کنی کارلوس؟ (عکس)

در لحظه گل اول ایران به ولز، ضربان قلب کارلوس کی‌روش به طرز نگران‌کننده‌ای بالا رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ورزش۳، آیا این مهمترین پیروزی دوران فوتبال کارلوس کی‌روش بود؟ با گذر از قهرمانی جوانان جهان با پرتغال و برتری‌های کهک با منچستریونایتد، شاید بتوان به این سوال پاسخ مثبت داد اما تردیدی نیست که این مهمترین برد کارلوس کی‌روش در جام جهانی بوده است.

این اهمیت چند وجه مشخص دارد:
۱) پس از ناکامی با تیم‌ملی کلمبیا و مصر، بسیاری تصور می‌کردند کی‌روش در سراشیبی سقوط قرار گرفته و به پایان مربیگری نزدیک می‌شود. حتی برخی از طرفداران او هم ناامید شده و چنین تصوری داشتند اما برتری مقابل ولز، یک فرصت دیگر به کی‌روش داد و یک دستاورد دیگر برای او ساخت.

۲) شکست ۶-۲ به انگلیس جایگاه سرمربی تیم ملی در ایران را هم متزلزل کرده بود و همه با دیده تردید، در مورد این سرمربی باتجربه صحبت می‌کردند و اغراق نیست اگر بگوییم ناامیدی، فضای هواداری تیم‌ملی را فرا گرفته بود تا اینکه یک نمایش زیبا با دو گل دیدنی همراه شد تا همه چیز دوباره به موقعیت قبلی بازگردد.
۳) کی‌روش همیشه به عنوان یک سرمربی تدافعی شناخته می‌شود. کسی که می‌آید تا بازی حریف را تخریب کند و از این تخریب سود ببرد. اما او دیروز به دنبال تخریب نبود، آمده بود که بسازد و تیمش موقعیت‌های زیادی را هم ساخت و چه بسا خالق بهترین نمایش جام جهانی هم بود.

۴) سرمربی پرتغالی با این برد حالا تنها یک گام تا تاریخ‌سازی برای ایران فاصله دارد. او اگر در بازی آمریکا هم موفق بشود، معمار اولین صعود تاریخ ایران به مرحله حذفی جام جهانی خواهد بود.

همه این چهار وجه در کنار سایر نکاتی که این پیروزی به دنبال داشت، باعث شد تا کارلوس در لحظه گل روزبه چشمی سر از پا نشناسد و مثل یک هوادار نوجوان در آغوش کاپیتان تیمش خوشحالی کند.

لحظه‌ای که شوت چشمی در گوشه دروازه ولز آرام گرفت، کی‌روش، انصاری‌فرد را در چند سانتیمتری خود دید که سرش را گرفته و محکم به سر خود فشار می‌دهد و احتمالا جملاتی را به زبان می‌آورد که قبلاً در قالب چیزی شبیه قول و قرار بینشان رد و بدل شده بود.

کی‌روش با همین چهره مصمم شانه کریم را گرفته و بعد دست در موی او می‌برد و جشن را به شکلی کاملا متفاوت ادامه می‌دهد.

در همین لحظات که دست کی‌روش روی بازو و شانه کاپیتان تیمش قرار دارد چشمی تیزبین میتوان نکته دیگری را هم ببیند: ساعت هوشمند سرمربی ایران مدام ارور سلامتی می‌دهد.


این امکانی است که روی ساعت‌های هوشمند برای افزایش ضربان قلب تنظیم می‌شود تا در لحظاتی که سلامتی فرد به خطر افتاده، هشدار بدهد. این هشدار معمولا در زمانی صادر می‌شود که فرد بدون ورزش یا کاری خاص، ناگهان ضربان قلبش بالا می‌رود و به حد نگران‌کننده می‌رسد.

گزارش‌های زیادی از نجات جان افراد از سکته قلبی با این هشدار در فضای مجازی منتشر شده اما کی‌روش بی توجه به افزایش ضربان قلب خوشحالی را ادامه می‌دهد و چند دقیقه بعد جشن بعدی فرا می‌رسد و سپس او روی دستان شاگردانش به آسمان پرتاب می‌شود.

پس میتوان گفت که با این اوصاف کی‌روش خوش شانس بود که اتفاق بدی از نظر سلامتی برایش رخ نداد و همه چیز به خیر گذشت.

کارلوس که جاده پر پیچ و خم سرمربیگری را گذرانده و به آخرین سالهای این شغل رسیده، احتمالا بعد از بازنشستگی از ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲ به عنوان یک روز تاریخی یاد خواهد کرد؛ روزی که با صورت قرمز و تپش قلب بالا، پیروزی مقابل ولز را جشن گرفت.

Share