اشک شوق مردم ایران سرازیر شد

اژدها مقابل یوزهای ایرانی به زانو درآمد | شاهکار تیم ملی با گلهای رضاییان و چشمی

ایران و ولز در چارچوب هفته دوم گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۱۳:۳۰ به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با پیروزی دو گله ملی‌پوشان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تیم‌های ایران و ولز امروز از ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه احمد بن علی در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از گروه B به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت این دیدار با نتیجه دو بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

ترکیب ابتدایی ایران:

سید حسین حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون.

ترکیب ولز:

وین هنسی، کریس مفام، بن دیویس، جو رودون، اتان آماپدو، آرون رمزی، نکو ویلیامز، کانر رابرتس، گرث بیل، هری ویلسون و کیفر مور.

نیمه نخست:

در ۵ دقیقه ابتدایی این دیدار، تیم ایران بهتر از ولز بازی را آغاز کرد و توانست موقعیت‌های نصف و نیمه‌ای روی دروازه ولز ایجاد کند.
حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در کنار جیانی اینفانتینو رییس فیفا

دقیقه ۱۲: کانر رابرتس از سمت راست یک ارسال زیبا روی دروازه ایران داشت و کیفر مور ضربه‌اش را روانه دروازه ایران کرد اما سید حسین حسینی با یک واکنش بسیار عالی توپ را دفع کرد. پس از این توپ مهاجم بلند قامت ولز مصدوم شد اما به بازی برگشت.

دقیقه ۱۵: اشتباه رابرتس باعث شد توپ به قلی‌زاده برسد. همکاری او و آزمون باعث شد تا قلی‌زاده با دروازه خال مواجه شود. او این توپ را وارد دروازه کرد اما داور این گل را آفساید اعلام کرد.

دقیقه ۱۹: خطای مدافعان ایران رو بیل، فرصت مناسبی را برای ولزی‌ها ایجاد کرد اما این ضربه آزاد در نهایت راه به جایی نبرد.

دقیقه ۲۳: ایران در این دقیقه و در میانه میدان صاحب یک ضربه آزاد شد. رضاییان یک ارسال خوب روز دروازه داشت و آزمون نیز با یک ضربه سر دروازه ولز را تهدید کرد.

دقیقه ۲+۴۵: پاسکاری‌های تیم ملی در زمین ولز باعث شد تا سعید عزت‌اللهی در یک موقعیت خوب برای ارسال قرار بگیرد. ارسال او سردار آزمون را در موقعیت عالی قرار داد اما ضربه او راه به دروازه ولز نداشت.

دقیقه ۴+۴۵: ارسال حاج‌صفی از جناح راست بر روی دروازه ولز و شلوغی محوطه جریمه باعث شد تا ایران صاحب موقعیت گلزنی شود اما ولزی‌ها توپ را دفع کردند. در توپ برگشتی احمد نوراللهی با یک شوت محکم دروازه ولز را تهدید کرد اما در نهایت این توپ هم راه به جایی نداشت تا این دیدار در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم:

دقیقه ۵۲: پاس در عمق و زیبای حاج صفی به آزمون رسید و این مهاجم با یک ضربه توپ را به تیرک زد. در توپ برگشتی قلی زاده با یک شوت بغل پا زیبا بار دیگر توپ را به تیرک دروازه ولز زد.

دنیل جیمز و برنان جانسون در دقیقه ۵۷ به جای رابرتس و هری ویلسون وارد میدان شدند. کریم انصاری‌فرد نیز در دقیقه ۶۸ به جای سردار آزمون وارد زمین شد.

دقیقه ۷۳: سعید عزت‌اللهی یک شوت محکم راهی دروازه ولز کرد اما هنسی با نوک انگشت توپ را راهی کرنر کرد.

مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش و روزبه چشمی در دقیقه ۷۷ به جای حاج‌صفی، قلی‌زاده و نوراللهی وارد میدان شدند. جو آلن نیز به جای آمپادو وادر میدان شد. علی کریمی نیز در دقیقه ۸۳ به جای عزت‌اللهی وارد زمین شد.

دقیقه ۸۳: دیویس با یک شوت محکم دروازه ایران را تهدید کرد اما حسینی با یک واکنش بسیار عالی توپ را به سمت کرنر دفع کرد.

دقیقه ۸۵: فرار طارمی و خطای شدید هنسی باعث شد تا داور به این دروازه‌بان کارت زرد نشان دهد اما VAR به کمک تیم ایران آمد و کارت زرد داور تبدیل به کارت قرمز شد و هنسی از زمین اخراج شد.

دقیقه ۸۸: مهدی ترابی یک شوت بسیار زیبا به سمت دروازه ولز روانه کرد اما این توپ هم نتیجه‌ای برای ایران نداشت.

در دقیقه ۵+۹۰ جهانبخش یک کارت زرد گرفت و بازی بعدی مقابل آمریکا را از دست داد.

دقیقه ۸+۹۰: حملات ایران برای رسیدن به گل نخست سرانجام به نتیجه رسید. توپ سرگردان پشت محوطه جریمه به روزبه چشمی رسید و بازیکن تعویضی کی‌روش موفق شد با شوتی غیر قابل مهار دروازه‌ی دنی وارد را باز کند و ایران را پیش بیندازد.

دقیقه ۱۰۰: حملات ولز برای جبران گل خورده نتیجه نداد و ایران روی ضدحمله به وسیله رامین رضاییان فاصله را ۲ برابر کرد و برد تاریخی ۲ بر صفر را به دست آورد.

حواشی:

اعضای تیم ملی فوتبال پیش از ترک هتل توسط جمعی از هواداران مورد تشویق قرار گرفتند. مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال بازیکنان تیم‌ملی را بدرقه می‌کرد.

بازیکنان تیم ملی ایران پس از ورود به ورزشگاه و برای گرم کردن پیش از بازی با تشویق هواداران روبه‌رو شدند. علیرضا بیرانوند با نقاب وارد زمین شد.

پیش از آغاز بازی بازیکنان تیم ملی همزمان با پخش سرود ملی و هم‌خوانی با این سرود به استقبال بازی با ولز رفتند.

چند تن از هواداران ایرانی در هنگام خواندن سرود ملی ایران اشک ریختند.

حاج صفی که سومین دوره حضور خود در جام جهانی را پشت سر می‌گذارد، در این دیدار به عنوان کاپیتان وارد زمین شد و به اولین بازیکنی تبدیل شد که چهار دیدار را به عنوان کاپیتان شروع کرده است.

گرت بیل با حضور در ترکیب اصلی ولز و به میدان رفتن مقابل ایران به ۱۱۰ بازی ملی رسید و رکورد بیش‌ترین بازی ملی برای تیم ملی‌ کشورش را به ثبت رساند.

تماشاگران و هواداران ایرانی در هنگام خواندن اسامی بازیکنان ایران از سوی گوینده ورزشگاه، به شدت شاگردان کارلوس کی‌روش را حمایت کردند و با بوق و سوت بازیکنان را حمایت کردند.

مراسم رسمی شروع مسابقه با نمایش پرچم‌های بزرگ دو کشور روی زمین چمن و جام قهرمانی مسابقات دقایقی قبل از شروع مسابقه همراه با موزیک و آتش بازی انجام شد و هواداران دو تیم را به وجود آورد.
بازیکنان تیم ملی قبل از شروع بازی حلقه اتحاد خود را تشکیل دادند و آماده بازی با ایران شدند.

تماشاگران ایرانی از دقیقه نخست بازی به صورت یک صدا با شعار “ایران، ایران” تیم ملی را تشویق کردند. تماشاگران ولزی ملقب به “دیوار قرمز” نیز پشت دروازه ولز و به صورت ایستاده بازی را تماشا کردند.

تماشاگران ایران با شعار “یالا، یالا، ما گل می‌خوایم یالا” تیم ملی را برای گلزنی تشویق کردند. در هنگام پا به توپ شدن بازیکنان ولز، تماشاگران ایران با سوت و جیغ قصد برهم زدن تمرکز بازیکنان ولز را دارند.

مهار توپ کیفر مور از سوی سیدحسین حسینی و بسته نگه داشتن دروازه ایران باعث تشویق این بازیکن از سوی تماشاگران ایرانی شد. هواداران حسینی با شعار “حسینی با غیرت” تشویق کردند.

با گلزنی قلی‌زاده روی پاس سردار آزمون، ورزشگاه احمد بن علی غرق در شادی شد اما داور در ادامه این گل را به علت قرار داشتن بازیکنان ایران در موقعیت آفساید، پس گرفت.

تصمیم داور برای اعلام اوت به نفع ولز، با اعتراض شدید کارلوس کی‌روش به کمک داور این مسابقه همراه بود.

سردار آزمون، مهاجم تیم ملی در هنگام تقابل با بازیکن حریف برای پس گرفتن توپ زمین خورد و دچار مصدومیت شد. در پی این اتفاق، کریم انصاری‌فرد، مهاجم تیم ملی بدن خود را برای ورود به زمین گرم کرد اما سردار مشکلی برای ادامه بازی نداشت.

در مدتی که بازی متوقف بود، کی‌روش، حاج‌صفی و عزت‌اللهی، هافبک دفاعی‌های ایران را به کنار زمین فراخواند و نکاتی را به آن‌ها گوش‌زد کرد.

لو دادن توپ از سوی رامین رضاییان با واکنش کارلوس کی‌روش همراه بود و او دست خود را روی سرش گذاشت.

هواداران تیم ملی در اواخر مسابقه با شعار “ایولا، ایولا، ایولا” تیم ملی را تشویق کردند و از عملکرد شاگردان کی‌روش رضایت داشتند.

داور گواتمالایی در اواخر نیمه اول به علت تکل خشن جو رودون روی مهدی طارمی، اولین کارت زرد خود را به این بازیکن نشان داد.

جهانبخش، ترابی و انصاری‌فرد سه بازیکنی هستند که در حال گرم کردن بدن خود برای ورود به زمین هستند.

برخورد شوت آزمون و قلی‌زاده به تیرک دروازه و در ادامه ضربه سر آزمون که در آغوش هنسی قرار گرفت، حسرت هواداران ایران را به دنبال داشت.
بازی زیبای تیم ملی ایران در نیمه دوم تماشاگران ایرانی را به وجود آورده و آن‌ها سر از پا نمی‌شناسند. تیم ملی چندین فرصت طلایی را از دست داده اما همین بازی هجومی تماشاگران ایرانی را مملو از هیجان کرده است.

سردار آزمون در دقیقه ۵۸ بدون برخورد با بازیکنی، روی زمین افتاد و کی‌روش به کریم انصاری‌فرد دستور داد که آماده ورود به زمین شود اما سردار تصمیم به ادامه بازی گرفت. هواداران تیم ملی سردار آزمون را به شدت تشویق کردند و این بازیکن مجددا آماده ورود به زمین شد.

علی قلی‌زاده، هافبک تیم ملی ایران در حالی که آماده زدن کرنر می‌شد، هواداران را به تشویق بیش‌تر دعوت کرد.

در هنگام تعویض سردار آزمون و ورود کریم انصاری فرد به زمین مسابقه، هواداران به شدت مهاجم شماره ۲۰ ایران را تشویق کردند.

با مهار شوت سعید عزت اللهی توسط هنسی، مهدی طارمی از هواداران خواست بیش‌تر تیم را تشویق کنند و آماده زدن کرنر شد.

با خروج احسان حاج‌صفی از زمین، بازوبند کاپیتانی تیم ملی در اختیار کریم انصاری‌فرد قرار گرفت.

راب پیج، سرمربی ولز در دقیقه ۸۲ مسابقه دوان دوان راهی رختکن تیمش شد و پس از دقایقی به زمین برگشت!

در دقیقه ۸۵ مسابقه، در حالی که مهدی طارمی با دروازه‌بان ولز تک به تک شده بود، هنسی بیرون از محوطه جریمه او را سرنگون کرد که با اعتراض شدید بازیکنان ایران برای دادن کارت قرمز همراه بود اما داور به این بازیکن کارت زرد داد. در ادامه داور برای مرور این صحنه از دستگاه کمک داور ویدیویی استفاده کرد و به هنسی کارت قرمز نشان داد.

مهدی طارمی بعد از این که از روی زمین بلند شد به سمت هواداران رفت و با دستان خود به آن‌ها گفت که تشویق‌های خود را بیش‌تر کنند.

داور برای این بازی ۹ دقیقه وقت اضافه گرفت.

با شوت بی‌نظیر روزبه چشمی تیم ملی ایران در دقایق پایانی مسابقه به گل رسید تا ورزشگاه غرق در شادی شود.

رامین رضاییان یک بار دیگر ورزشگاه را در دقایق تلف شده به آسمان فرستاد و هواداران و بازیکنان ایران سر از پا نمی‌شناختند و در نهایت بازی خاتمه یافت. تعدادی از هواداران تیم ملی بعد از بازی اشک می‌ریختند و همدیگر را در آغوش گرفته بود.

دستیاران راب پیج به سمت کی‌روش آمدند و به او تبریک گفتند.

مهدی طارمی بعد از مسابقه روی زمین دراز کشیده بود و در حال اشک ریختن بود. بازیکنان و مربیان تیم ملی به سراغ او رفتند اما طارمی قصد بلند شدن نداشت.

بازیکنان تیم ملی ایران بعد از پیروزی در این دیدار به سمت هواداران رفتند و آن‌ها تشکر کردند. ملی‌پوشان دور ورزشگاه قدم زدند و به هواداران دست تکان دادند.

هواداران ولزی هم تیم ملی کشورشان را تشویق کردند و با وجود باخت، برای ملی‌پوشان خود دست زدند.

کی‌روش بعد از اتمام بازی با دوربین فیفا صحبت کرد.

Share