معرفی انواع تخته چندلایی موجود در بازار

برای خرید تخته چندلا باید ب متخصصین مجرب رجوع کرد، چراکه امروزه مشابه این محصولات به‌صورت تقلبی و بی‌کیفیت در بازار عرضه می‌شوند. سایت fgwood یکی از سایت‌های فروش بسیار معتبر بوده که با مشاوره رایگان به‌صورت بیست‌وچهارساعته به خریداران خدمت‌رسانی می‌کند

بهتر است برای درک بهتر شناخت تخته‌های چندلایه به تمامی وسایل چوبی اطرافتان نگاهی بیندازید. چه‌ می‌بینید؟ بله درست است تقریباً همه این وسایل از چندلایه منسجم و روی‌هم تشکیل‌شده‌اند. البته تخته سه لایه یا چندلایه یک‌روند کار نجاری نیست بلکه خود یکی از چوب‌های فراوری‌شده است که در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تخته چندلایی به دلیل ویژگی‌های مثبتی چون استحکام و دوام بالا، وزن کم و سبک، قیمت مناسب و به‌صرفه، عدم ترک‌خوردگی، مناسب ابعاد مختلف و مناسب برای سطوح مسطح و خمیده در بین صنعتگران و متخصصین حرفه‌ای مشاغل مربوط به چوب بسیار پرطرفدار است.

تخته‌های چندلا در ساخت درب‌های چوبی، صنعت مبلمان، صنایع نظامی و دریایی، قالب‌بندی ساختمان، وسایل تزئینی و دکوری، جعبه‌های بسته‌بندی، پوشش دیوار، کف، سقف و پله کاربری دارد.

معرفی تخته چندلا

تخته چندلا همان‌طور که از نامش مشخص است از چندین ورق نازک روی‌هم تشکیل شده است. این ورق‌ها با استفاده از چسبی بسیار قوی به هم متصل می‌شوند و بعد از اتصال دیگر فرصتی برای باز شدن مجدد آن وجود ندارد. ورق‌های متصل با چسب یک تخته بسیار محکم و بادوام را می‌سازند که کاربردهای فراوانی نیز دارد.در هنگام خرید چوب و تخته های چندلایه به دوام و طول عمر آن توجه نمایید.

برای تشخیص و اندازه‌گیری میزان ظرافت و استحکام تخته چندلا، انتخاب مواد اولیه مانند جنس ورق، تعداد و نوع چسب بسیار حائز اهمیت است. البته مورد قابل‌توجه در تولید تخته‌های چندلایه، شکل قرارگیری ورق‌ها روی هم است. درصورتی‌که لایه‌ها با لایه‌های مجاور خود حدود ۹۰ درجه یا بیشتر اختلاف زاویه داشته باشند، از انبساط و انقباض چوب جلوگیری شده و درنتیجه تخته بسیار محکم و بادوامی خواهید داشت.

امروزه این تخته‌ها نسبت به استحکام و تعداد ورق‌های تشکیل‌دهنده خود در صنایع مختلف مانند صنعت ساختمان‌سازی، مبلمان و سرویس خواب، انواع درب، کمد و کابینت و جعبه‌های چوبی مورداستفاده قرار خواهند گرفت. تخته‌های چندلا در بین صنعتگران با نام پلای وود هم معروف و مطرح است. اصولاً چوب درختانی مانند سرو، افرا، صنوبر، کاج و ماهون برای تولید تخته چند لایی استفاده می‌شوند.

ساخت یک تخته چندلا نیاز به‌دقت و رعایت نکات مهمی دارد.  این تخته‌ها طبق اصول و فرایندی ساخته می‌شوند. تمامی مراحل باید به ترتیب و درستی انجام شود. ابتدا ورقه‌های برش خورده از اسکنرهای بزرگی رد می‌شوند تا ابرادات آن مشخص و رفع شوند. در مراحل بعدی طریقه قرارگیری ورق‌ها روی هم و چسب زدن بسیار حائز اهمیت است. سپس با دستگاه بزرگ و سنگین به صورت پرس به ورق‌ها فشار وارد شده تا کاملا به یکدیگر بچسبند.

انواع تخته چندلایی

تخته‌های چندلا ازلحاظ تعداد لایه‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در این قسمت برای آشنایی بیشتر این تخته‌های تزئینی به معرفی انواع آن‌ها خواهیم پرداخت:

·       تخته چندلایی نرم

تخته چندلایه نرم رایج‌ترین و پرکاربردترین نوع تخته است. این تخته از چوب درختان نرم مانند سرو و کاج تولید می‌شود. تخته چندلایه نرم بسیار محکم و بادوام بوده و در مصارف صنعتی و ساختمانی کاربرد دارد. این نوع تخته‌ها برای کف‌پوش منازل و روکش سقف خانه‌ها مناسب است.

·       تخته چندلایی سخت

تخته چندلا سخت از چوب درختانی مانند افرا، بلوط، توس و گردو ساخته می‌شوند. اصولاً این تخته‌ها  از ۳ تا ۷ لایه تشکیل‌شده و  برای مبلمان، کابینت، بسته‌بندی و تجهیزات ورزشی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

·       تخته چندلایی انعطاف‌پذیر

این تخته  بسیار منعطف بوده و برای محیط‌هایی دارای انحنا مناسب است. البته علاوه بر انعطاف از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است.

·       تخته چندلایی قالب‌بندی یا ساختمانی

از پرطرفدارترین انواع تخته‌های چندلا که در صنعت ساختمان‌سازی موردتوجه قرار می‌گیرد، این تخته است. از این تخته بیشتر برای انواع دیوارهای یک‌طرفه و دوطرفه و تخته آرماتوربندی استفاده می‌شود .

·       تخته چندلایی هواپیما

می‌توان گفت مستحکم‌ترین تخته چندلا نوع هواپیمایی آن است. این تخته از چوب درختان بسیار محکمی چون ماهون و توس ساخته می‌شود. این نوع تخته در مقابل رطوبت و گرما بسیار مقاوم بوده و بیشتر در صنایع نظامی و هوایی و تولید جنگنده کاربرد دارد.

  • تخته چندلایی دریایی

این تخته‌ها ضد آب بوده و مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. به همین دلیل در تولید و ساخت کشتی و قایق می‌توان از این نوع تخته چندلایه استفاده نمود.

·       تخته چندلایی خارجی

این تخته‌ها برای کاربردهای فضای باز بسیار مناسب بوده  و در مقابل باد و باران مستحکم هستند. در حقیقت تخته‌های چند لایه خارجی با شرایط آب و هوایی مناطق مختلف سازگاری دارد.

·       تخته چندلایی داخلی

امروزه در طراحی داخلی منازل از نرده‌ها و تخته‌های چوبی استفاده می‌شود. این تخته‌ها عایق مناسبی برای صدا بوده و ظاهری بسیار زیبا دارند. این تخته در ساخت درب خانه، دیوار، سقف، پله و کابینت کاربرد دارد.

خرید تخته های چند لایی از مرکز معتبر

برای خرید تخته چندلا باید ب متخصصین مجرب رجوع کرد، چراکه امروزه مشابه این محصولات به‌صورت تقلبی و بی‌کیفیت در بازار عرضه می‌شوند. سایت fgwood یکی از سایت‌های فروش بسیار معتبر بوده که با مشاوره رایگان به‌صورت بیست‌وچهارساعته به خریداران خدمت‌رسانی می‌کند.اف جی وود ارائه دهنده انواع فرآورده های چوبی مانند فروش تخته روسی ،ترموود،لمبه،تخته بنایی و … میباشد.

البته قابل‌ذکر است که در زمان خرید تخته چندلایه بهتر است نکاتی را موردتوجه قرار داد. اصولاً قیمت نهایی این تخته‌ها بر اساس معیارهای مختلفی مانند نوع چوب اولیه، کشور سازنده، جنس چسب به‌کاررفته برای اتصال و درنهایت ماشین‌آلات و ابزار تولیدی محاسبه می‌شود.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش با شماره ۰۲۱-۳۴۶۳۹ تماس حاصل فرمایید.

Share