از لوله های پلی اتیلن چه می دانید؟

در صورتی که قصد خرید لوله و اتصالات دارید، می توانید قبل از خرید با کارشناسان مجموعه اتصالاب تماس حاصل نمایید. همچنین ارائه مشاوره رایگان برای بهترین خرید متناسب با بودجه شما از دیگر خدمات کارشناسان فروش اتصالاب می باشد. این فروشگاه تاکنون محصولات زیادی را به اقصی نقاط ایران ارسال کرده و رضایت مشتریان زیادی را کسب نموده است.

استفاده از لوله های پلی اتیلن به دلیل تطبیق پذیری و مزایایی که نسبت به لوله های آهنی، فولادی و … ارائه می دهد، به شدت افزایش یافته است. در این مقاله قصد داریم شما را با این  نوع از لوله ها که امروزه به وفور در ساختمان ها و سازه های متفاوت به کار برده می شوند آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله پلی اتیلن از اواسط دهه ۱۹۵۰ در جهان تولید شد. پلی اتیلن یک ماده ترموپلاستیک است که از پلیمریزاسیون اتیلن تولید می شود. لوله پلاستیکی پلی اتیلن به روش اکستروژن در اندازه های مختلف از ½ اینچ تا ۶۳ اینچ تولید می شود.

چرا لوله پلی اتیلن؟

لوله پلی اتیلن مزایای متمایزی را نسبت به سایر لوله های مرسوم ارائه می دهد:

  • سبک وزنی
  • انعطاف پذیریی
  • مقاومت شیمیایی
  • مقاومت فیزیکی
  • طول عمر بالا
  • قیمت مناسب

در ۵۰ سال گذشته ما پیشرفت های چشمگیری در تولید لوله های پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن داشته ایم که اکنون جایگزین مناسبی برای لوله های فلزی، پی وی سی، GRP و چدن هستند. مهندسان سازه به دلیل استحکام، دوام و نصب آسان آنها را به عنوان یک جایگزین عالی تایید کرده اند. خواص پلاستیک؛ به ویژه پلی اتیلن استفاده از پلاستیک را در صنعت افزایش داده است. در زمان های قدیم از لوله های فلزی در ساختمان ها بیشتر استفاده می شد اما رفته رفته لوله های پلی اتیلن به دلیل سبک بودن، سهولت اجرا، سهولت حمل و… جایگزین لوله های فلزی شدند.

بزرگترین مزیت لوله ای پلاستیکی نسبت به لوله های فلزی عدم زنگ زدگی و رسوب گیری است. فلز و آب در کنار یکدیگر واکنش نشان می دهند و این موضوع موجب خوردگی فلز می شود اما پلاستیک و آب واکنش خاصی در کنار یکدیگر ندارند و می توان گفت لوله های پلی اتیلن عمر بیشتری نسبت به لوله های فلزی دارند. استفاده کمتر از زانویی، آب بندی بهتر و همچنین سهولت نصب اتصالات به یکدیگر و از همه مهم تر قیمت ارزان، از دیگر مزایای لوله های پلی اتیلن می باشند.

اما حالا که با لوله های پلی اتیلن و مزایای آن آشنا شدید ممکن است از خود بپرسید که در این بازار آشفته صنایع ساختمان، چگونه لوله پلی اتیلن اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ در ادامه به شما راهکارهایی را ارائه خواهیم داد تا در دام کلاهبردارن متقلب نیفتید.

از برند های معتبر خرید کنید

خرید از برند های معتبر آسان ترین راه برای خریدی مطمئن است. برند هایی مانند لوله و اتصالات آذین از جمله برند های معتبر در بازار لوله و اتصالات می باشند. برند های معتبر در بازار سرشناس هستند و تنها با سر کشی در چند  فروشگاه می توانید چند مورد از آن ها را پیدا کنید.

لوله استاندارد چه ویژگی ای دارد؟

اما جدا از خرید از فروشگاه های معتبر مانند فروشگاه اتصالآب، لازم است که با ویژگی های یک لوله پلی اتیلن استاندارد نیز آشنا شوید.

ضخامت لوله

قطعا اولین نکته ای که بسیار حائز اهمیت است مقاومت فیزیکی لوله است. لوله های تقلبی معمولا دارای ضخامت کمی می باشند و مقاومت به شدت پایینی را دارند.در صورتی که لوله ضخامت کمی داشته باشد در زیر مصالح ساختمانی و فشار های وارده دچار تغییر حالت، شکستگی و سوراخ شدن می شوند.

انعطلاف پذیری

انعطاف پذیری از جمله ویژگی های بارز لوله ای پلی اتیلن می باشد. لوله های ترد و شکننده تنها نام لوله پلی اتلین را یدک می کشند و تحمل انعطاف پذیری بسیار پاییینی را دارند. انعطاف پذیری لوله های پلی اتیلن باعث شده که آن ها را از جاهای سخت بدون نیاز به زانویی و اتصالات اضافی عبور دهند.

نام و نشان مشخص

بر روی لوله های پلی اتیلن معمولا نوشته هایی وجود دارد که مشخصات سازنده و مشخصات لوله عنوان شده است. این نوشته ها راه ساده ای برای تست اصالت محصول می باشند و شما می توانید اطلاعات زیادی را از آن ها کسب کنید.

خرید از فروشگاه های معتبر

اما یکی دیگر از راه هایی که خیال شما را خریدتان راحت می کند خرید از فروشگاه معتبر می باشد. در فروشگاه های معتبر برند های معتبر نیز وجود دارند و شما می توانید با خیال راحت از آن ها خرید کنید. همانگونه که در بالا تر نیز عنوان شد فروشگاه اتصالآب یکی از این فروشگاه ها می باشد.

خرید اینترنتی لوله و اتصالات آب

در صورتی که وقت خرید ندارید و می خواهید در سریع ترین زمان ممکن خرید کنید خرید اینترنتی بهترین گزینه است.  فروشگاه اتصالآب یکی از فروشگاه های معتبری می باشد که شما می توانید روی آن حساب کنید. در این فروشگاه شما می توانید انواع لوله و اتصالات را که اورجینال و با کیفیت نیز هستند را پیدا کنید. قیمت لوله و اتصالات در این فروشگاه بسیار مقرون به صرفه و رقابتی می باشد و محصولات در کوتاه ترین زمان ممکن به دست خریداران می رسد.

تماس با اتصالآب

در صورتی که قصد خرید لوله و اتصالات دارید، می توانید قبل از خرید با کارشناسان مجموعه اتصالاب تماس حاصل نمایید. همچنین ارائه مشاوره رایگان برای بهترین خرید متناسب با بودجه شما از دیگر خدمات کارشناسان فروش اتصالاب می باشد. این فروشگاه تاکنون محصولات زیادی را به اقصی نقاط ایران ارسال کرده و رضایت مشتریان زیادی را کسب نموده است.

https://etesalab.ir/

۰۹۱۲۳۸۸۸۴۲۲

۰۲۱۵۵۳۷۶۴۶۷

Share