علایق کودکی‌ام من را به ثروت رساند!

قیمت خیار درختی به کیفیت آن بستگی دارد. خیار یکی از میوه‌هایی است که مصرف خیلی زیادی دارد و بدلیل اینکه هم پوست آن به راحتی جدا می‌شود و هم اینکه می‌توان با پوست هم آن‌را خورد.

من از بچگی هر کجا میرفتم یک خیار دستم بود به اندازه‌ای علاقه‌ی خاصی بهش داشتم که معروف شده بودم. وقتی تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شدم چون کشاورزی خونده بودم تصمیم گرفتم تو یه گلخونه کار کنم. روزای اول خودم و علاقم بهشون ثابت شد، مدیر گلخانه به من پیشنهاد داد که باهاش شریک بشم، به اینصورت که ایشون سرمایه رو تامین کنه و من کار کنم.  همون خیار که ازبچگی بامن بود حالا کاری کرده که خودم گلخونه دارم و دست کلی جوون روگرفتم، میوه تره بار وصیفی جات زیادی رو تولید و صادر میکنم و از این راه به درآمد بالایی رسیدم.

خیار درختی

قیمت خیار درختی به کیفیت آن بستگی دارد. خیار یکی از میوه‌هایی است که مصرف خیلی زیادی دارد و بدلیل اینکه هم پوست آن به راحتی جدا می‌شود و هم اینکه می‌توان با پوست هم آن‌را خورد یکی از میوه‌هایی است که افراد در داخل بشقاب میوه خود به ‌سرعت به سراغ آن می‌‌روند که البته توصیه می‌‌شود که در هنگام مصرف حتما پوست خیار جدا شود تا اگر سمومی در داخل پوست آن وجود دارد وارد بدن نگردد.

در طب سنتی خیار را دارای طبعی سرد و خنک می‌‌دانند که دمای بدن را پایین می‌آورد. یکی دیگر از خواصی که خیار دارد این است که بدلیل اینکه دارای مقادیر بالایی پتاسیم در بافت خود است ادرار را زیاد می‌‌کند و به ‌همین دلیل در افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند با دفع سدیم اضافی موجب پایین آمدن فشار خون آن‌ها می‌شود.

خیار خاردار

قیمت خیار خاردار به کیفیت آن بستگی دارد. خیار خاردار گیاهی است یکساله و بسیار قدیمی که واریته های درختی به صورت نامحدود رشد کرده و گل‌های آن از کنار جوانه های برگ رشد می کنند. خیار خاردار واریته‌ای است که هنگام رسیدن سایز آن‌ها یکسان بوده و خیلی پرمحصول و مقاوم به بسیاری از آفت‌ها است. این رقم از خیار را علاوه بر گلخانه میتوان در فضای باز نیز کشت نمود، برای کاشت گلدانی حتماً باید در بالکن یا پشت پنجره آفتابگیر و در گلدان سایز متوسط یا بزرگ کاشته شود، برای ایستا ماندن بوته حتماً سر شاخه های رونده را با نخ به محلی متصل کنید تا گیاه رو به بالا بتواند رشد کند. خاک مناسب برای کاشت خیار خاردار  خاک های سبک و نرم با آب کافی حاصل می‌باشد. زمین های خیلی گرم و خیلی سرد برای کشت این گیاه مناسب نیستند. خیار به خاک های شور حساس است.

خیار ورامین

قیمت خیار ورامین بسته به کیفیت آن ها متغیر است. خیارهای ورامین در هنگام برداشت درجه بندی می‌شوند که این گونه می‌توان آن را شرح داد:

خیار درجه یک

خیار درجه دو

خیار درجه سه

در بازار فروش همه نوع خیار ورامین عرضه می‌شود؛ ولی خب طبعاً قیمت خیار درجه بالاتر است و مرغوب‌تر هم می‌باشد. درجه‌بندی خیار در بازار فروش بر اساس اندازه، شکل و سلامتی مورد انجام می‌شود.

Share