مدیرعامل توانیر تاکید کرد؛

سهم یک درصدی صنعت برق کشور از انرژی های تجدیدپذیر | تاکید بر نصب کنتورهای هوشمند

مدیرعامل توانیر، از پیش بینی نصب بیش از یک و نیم میلیون کنتور هوشمند در بخش سه فاز و حدود یک و نیم میلیون کنتور هوشمند در بخش خانگی تا تابستان ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون وزیر نیرو در حاشیه حضور در شهرستان لنگرود در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به صنعتی سازی کنتورهای هوشمند، گفت: خوشبختانه بیش از ۴۵ درصد کل بار کشور تحت نظارت کنتورهای هوشمند است و پیش بینی ما این است که تا قبل از دوره اوج مصرف ۱۴۰۲ به بیش از ۵۵ درصد ارتقا یابد.

آرش کردی با اشاره به اجرای طرح فهام(فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی)، اظهار کرد: به دنبال نصب کنتورهای هوشمند مصرف برق در کشور هستیم.

مدیرعامل توانیر با بیان این مطلب که حرکت شتابنده خوبی در بخش کنتور وجود دارد، گفت: ساخت این کنتورها برابر با تکنولوژی روز دنیا در داخل کشور صورت میگیرد.

کردی افزود: امسال در مدیریت مصرف اتفاقات خوبی صورت گرفت که کمک شایانی به شبکه مصرف انجام شده است که جزء افتخارات صنعت برق محسوب می شود.

وی در مورد برق ادارات پر مصرف کشور نیز گفت :عمده مصرف برق ما در تابستان و به واسطه وسایل سرمایشی است و سعی کردیم که تابستان امسال در زمینه برق عمومی ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشیم که این امر محقق شد.

کردی افزود: اگر نیاز باشد که شرکت های توزیع در مصرف برق صرفه جویی داشته باشند به صورت اقتضایی به ادارات اعلام خواهند کرد.

مدیرعامل توانیر همچنین به سهم یک درصدی صنعت برق کشور از انرژی های تجدیدپذیر اشاره کرد و متذکر شد: در دولت پیش بینی شده این ظرفیت را طی سه سال آینده به ۱۰ هزار مگاوات برسانیم.

 

Share