عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد؛

سد شفارود مانند استخوان لای زخم شده | تکذیب اصلاح قانون کار به نفع کارفرما

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده در خصوص اصلاح قانون کار به نفع کارفرما گفت: طی هفته های آینده این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،به نقل از مهر، حسن محمدیاری شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت اظهار کرد: از آنجایی که دولت آمار افراد شرکتی و اعتبار لازم برای اجرای این طرح را ندارد لذا تصمیم گرفتیم که ساز و کاری بین دولت و کمیسیون اجتماعی مشخص کنیم تا افراد بتوانند هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون افرادی که در لایه‌های مختلف شاغل هستند به شرط داشتن دو سال سابقه و صلاحیت‌های عمومی تبدیل به قرارداد معین شده و افرادی که بعد از تصویب این قانون جذب شوند بر اساس صلاحیت‌های عمومی و برگزاری آزمون و بدون واسطه یعنی شرکت‌ها بدون محدودیت و به صورت متمرکز جذب می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده در خصوص اصلاح قانون کار به نفع کارفرما بیان کرد: دغدغه‌هایی توسط فعالان اقتصادی مطرح شد و تصمیم بر آن شد که بگونه‌ای مشکلات را حل و فصل کنیم که دو طرف از آن منتفع شوند لذا در هفته‌های آینده این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی می‌شود.

محمدیاری با اشاره به تصویب طرح دو فوریتی کمیسیون اجتماعی مجلس برای جوانی جمعیت گفت: این طرح ناظر بر ارائه تسهیلات فرزندآوری متمرکز است.

وی تصریح کرد: بسیاری از شهروندان برای دریافت تسهیلات فرزندآوری با مشکلاتی مانند داشتن چک برگشتی مواجه هستند لذا مقرر شد که بدهکاران بانکی با تخفیف ۵۰ درصد یعنی با پرداخت ۵۰ درصد از بدهی خود بتوانند از تسهیلات فرزندآوری استفاده کنند.

محمدیاری با بیان اینکه ارائه ۲۰۰ متر زمین به کسانی که صاحب فرزند سوم می‌شوند در قانون پیش‌بینی شده است، افزود: بخشی از این قانون قبلاً توسط شورای نگهبان تصویب شده بود اما مشکلاتی در اجرای آن وجود داشت که اخیراً اصلاحاتی روی آن انجام گرفت.

وی با بیان اینکه ارائه پنل خورشیدی به عشایر و رفع مشکلات برقی و مخابراتی آنها در دست پیگیری است، گفت: پیگیری اعتبارات ملی و ریاست جمهوری و دریافت تسهیلات گردشگری با توجه به آنکه رضوانشهر به عنوان شهرستان پایلوت گردشگری انتخاب شده است نیز در دست پیگیری است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه سد لاستیکی ماسال امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، بیان کرد: در تلاش هستیم که با حضور وزیر نیرو این سد را به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه سد شفارود مانند استخوان لای زخم شده و مشکلات زیادی دارد، تصریح کرد: کارگاه سد شفارود تعطیل است و حقوق کارگران به تعویق افتاده اما استاندار و مقام قضائی استان قول‌هایی دادند که باید نهایی شود.

محمدیاری با بیان اینکه به دلیل خلف وعده پیمانکار سابق سد شفارود مراحل انتقال آن به سپاسد در حال انجام است، گفت: سد شفارود احیا کننده آب کشاورزی، شرب و صنعتی غرب گیلان بوده و اهمیت بسیار زیادی دارد و مشکلات آن باید به صورت ویژه حل و فصل شود.

Share