نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی؛

دشمن با جنگ، تحریم‌ها و راه اندازی شبکه‌های فارسی زبان سعی در به زانو در آوردن ملت دارد

جلیلی القای ناامنی را راهبرد دشمن بعد از شکست‌های متعددش دانست و گفت: جهاد لازمه شتاب‌بخشی به پیشرفت‌هاست و این نیازمند جهاد همگانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، سعید جلیلی امروز در نشست با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در رشت با اشاره به حوادث اخیر در کشور که باید به‌عنوان یک پدیده مورد مطالعه اساتید و پژوهشگران قرار گیرد گفت: تنها مطالعه اخبار و حوادث کافی نیست بلکه باید یک پدیده را به روش علمی و به صورت دقیق بررسی کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه پدیده را نمی‌توان خارج از تحولات محیطی بررسی کرد افزود: همچنین در یک سیر زمانی باید مورد توجه قرار گیرد و کار دانشگاهی نیز بررسی این ابعاد برای کمک به جامعه در فهم بهتر قضیه و رویداد است.

وی بر تشخیص ابعاد یک قضیه تاکید کرد و ادامه داد: در موضوعات اجتماعی و سیاسی اگر در شناسایی ابعاد قضیه تشخیص نادرست داشته باشیم احتمال خطا در ارائه راهکار نیز وجود دارد.

جلیلی با بیان اینکه وظیفه اساتید انقلابی کمک در فهم موصوع به‌ویژه در شرایط کنونی است اذعان کرد: یکی از تمایزات اندیشه دینی در این است که اگر کار ویژه‌هایی برای مسئولان تعریف می‌شود به معنای‌عدم مسئولیت برای آحاد جامعه نیست، بلکه به موازات آن برای جامعه نیز تعریف می‌شود. در واقع یکی از دلایل موفقیت نظام در سال‌های بعد از انقلاب تعریف کار ویژه‌هایی برای مردم و مسئولان به صورت توامان است.

وی مفهوم دولت سایه را یک گفتمان به معنای مشارکت همه آحاد جامعه به اندازه وسع خود در تحولات کشور دانست و گفت: هر دانشگاه باید به مثابه یک دولت سایه با توجه به ظرفیت علمی خود عمل کند که در صورت پیوند با مشکلات و تحولات کشور، می‌تواند نقشی تاثیرگذار داشته باشد و این وظیفه، فارع از جناح دولت مستقر است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی با اشاره به مغفول ماندن برخی مشکلات یا عدم توجه کافی به آن تصریح کرد: باید ظرفیت‌های استان را شناخت و مطابق با آن پیش رفت. لازمه استفاده صحیح از منابع و امکانات در پویایی دانشگاه و مطالبه‌گری آن است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن بعد از پیروزی انقلاب جهت تقابل ملت با نظام تصریح کرد: دشمن بیکار ننشسته و دائم در حال توطئه‌چینی است و با جنگ، تحریم‌ها و راه اندازی شبکه‌های فارسی زبان سعی در به زانو در آوردن ملت دارد. اما بنا بر اظهارات مقامات رسمی آمریکا همواره شکست خوردند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی موفقیت‌ها و پیشرفت کشور را عامل دشمنی استکبار دانست و گفت: هر جا با تحریم مواجه شدیم با قدرت بیشتری به مسیر ادامه دادیم و این برای استکبار قابل تحمل نیست.

وی القای ناامنی را راهبرد دشمن بعد از شکست‌های متعددش برشمرد و بیان کرد: وقتی گزینه‌ای روی میز نباشد، دشمن به دنبال القا ناامنی با ایجاد اغتشاش و آشوب می‌رود و در چنین شرایطی که دشمن مستاصل است باید به دنبال رفع ضعف‌ها باشیم.

جلیلی با بیان اینکه جهاد لازمه شتاب‌بخشی به پیشرفت‌هاست و این نیازمند جهاد همگانی است، اظهارکرد: باید برای جوانان آینده را ترسیم کنیم. ویژگی انقلاب اسلامی نگاه به قله‌هاست، دشمن هم از این قضیه نگران است که فرصت نگاه به زخم‌ها و ارائه راهکار نداشته باشیم و با توطئه‌های مختلف به دنبال مشغول کردن ما و فرصت‌سوزی است.

وی‌ عدم رفع علت را موجب بروز مشکل به انحای مختلف دانست و گفت: باید همگان برای رفع مشکلات و برطرف کردن ضعف‌ها قیام کنیم.

جلیلی علت دشمنی‌ها به ویژه در اغتشاشات اخیر که موجب واکنش سران کشورهای مختلف چون آلمان، استرالیا و کانادا و غیره شده است، را در مباحث تمدنی اعلام کرد و گفت:  امروز ایران اسلامی رقیب جدی تمدنی برای این کشورهاست. آن‌ها با تمدنشان در بن بست مسائل مربوط به زنان گیر کرده و ابتذال کشیده شده است. در حالیکه در اندیشه ایران اسلامی زنان جایگاه والاتری یافته و قویتر شده‌اند و حال می‌خواهد برای جهان الگوسازی کند و این شکل گیری یک حرکت تمدنی است.

Share