نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی؛

میرزا کوچک خان جنگلی یکی از منابع هویت بخش و قدرتمند برای جامعه ایران است

عضو شورای راهبردی روابط خارجی گفت: بذری را که میرزا ۱۰۱سال پیش کاشت ثمره اش انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شد که امروز تبدیل یک درخت تنومند شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در مراسمی که امروز بر مزار میرزا کوچک جنگلی برگزار شد، از عهدواره هنر و رسانه جنگل رونمایی شد.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در جمع اصحاب رسانه بر سر مزار میرزا کوچک جنگلی با اشاره به این مطلب که نهضت جنگل به گفته مقام معظم رهبری مینیاتوری از انقلاب اسلامی است، گفت: هر چهره ای اگر دچار فراموشی شود تاثیر آن کاهش پیدا میکند.

سعید جلیلی با بیان اینکه دشمن امروزه تلاش دارد تا هویت ملی را در جامعه به فراموشی بسپارد گفت: دشمنان میخواهند محبوبیت و اثر گذاری هویت ها و افراد را نزد مردم آن جامعه کاهش دهند و وظیفه ما در برابر این جنگ نرم این است که نگذاریم ملت گذشته خود را فراموش کند.

وی با بیان اینکه گذشته هر ملت منابع قدرت آن ملت است که دشمنان آن را نشانه گرفته اند، یادآور شد: میرزا کوچک خان جنگلی یکی از منابع هویت بخش و قدرتمند برای جامعه ایران است و شناخت میرزا منجر به شناخت دشمنان گذشته و حال این سرزمین خواهد بود و کسانی که در پی شناخت میرزا باشند متوجه می شوند که چه کسانی با کشورشان دشمنی دارند و پی به ریشه دار بودن این دشمنی با ملت ایران خواهند برد.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان این مطلب که امروز وقتی زندگی میرزا را ریشه یابی می کنید در واقع ریشه یابی دشمنان را واکاوی خواهید کرد گفت: دشمنان نظام و کشور امروز شعار آزادی میدهد که این یک جوک محسوب می شود زیرا خودشان در طول تاریخ آزادی را از کشورهای مختلف گرفتند.

جلیلی افزود: میرزا کوچک در زمان خود در برابر نیروهای قدرتمند آن زمان ایستاد و از همین ایستادگی ها انقلاب اسلامی رخ داد؛ در واقع بذر ایستادگی و انقلاب میرزا کوچک جنگلی بعد از ۱۰۰ سال به نهال قوی انقلاب تبدیل و میوه هایش را دنیا به تماشا نشسته اند.

وی ادامه داد: دشمنانی که در برابر میرزا قرار گرفته بودند میدانستد این بذر اگر نهال قوی شود خیلی از منافع انها به خطر می افتد و خوشبختانه ملت ما بذر قیام میرزا را با خون جوانان آبیاری کردند و انقلاب اسلامی را رقم زدند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: باید این نهضت را که نهضت اصیل و ریشه داری است حفظ و حراست کنیم و همانطور که امروزه شاهد هستیم این نهضت به کل جهان در حال تکثیر شدن است وخیلی از کشور از این حرکت ارزشمند الگو میگیرند.

وی با بیان که انچه که حافظ تاریخی یک ملت را تقویت کند هنر است، افزود: امروز شاهد کار بزرگی بودیم که از زبان هنر و علم در مورد نهضت جنگل بیان شد.

دبیر این عهدواره نیز گفت: این عهدواره در واقع پلتفرمی است برای راویان، حامیان و هنرمندان دوستدار جنگل که هرکدام داستان‌ها و روایت‌های خود را از میرزا و نهضت جنگل در این عهدواره به اشتراک می‌گذراند.
امین زمانپور گفت: قرار است از این روایت ها، داستان‌ها و ماجراها، با کمک اهالی هنر و رسانه، آثار هنری تهیه و به جامعه ارائه شود.

Share