مدیر تعاون روستایی گیلان خبر داد؛

خرید حمایتی زیتون از زیتون کاران گیلان آغاز شد | قیمت خرید حداقل از ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان است

مدیر تعاون روستایی گیلان از آغاز خرید حمایتی زیتون از زیتون کاران استان برای نخستین بار در این استان خبر داد و گفت: خرید حمایتی زیتون تا ۱۵ دیماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباس جعفرپور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت: خرید زیتون همزمان با فصل برداشت این محصول و به منظور حمایت از تولید و تقویت بازار محصول زیتون و روغن زیتون تولیدی گیلان آغاز شده‌است.

وی بیان داشت: اتحادیه تعاونی روستایی گیلان به‌ عنوان مباشر با استقرار نماینده خود یعنی اتحادیه تعاونی‌های شهرستان رودبار در مرکز خرید بخش منجیل آغاز کرده‌ که در صورت ضرورت نسبت به افزایش مراکز خرید اقدام می شود.

جعفرپور خاطرنشان کرد: سازمان تعاون روستایی بر اساس تکالیف خود به عنوان کمک اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار قیمت محصولات کشاورزی و بر اساس مصوبه این وزارتخانه و ابلاغ وزیر کار خرید حمایتی زیتون را انجام می دهد.

وی درباره برنامه خرید حمایتی زیتون بیان داشت: پس از خرید دانه‌های زیتون در مدت چند ساعت استحصال روغن انجام می‌گیرد و مبلغ بابت خرید بر اساس میزان روغن استحصالی و آزمایشات کارخانه به زیتون کار پرداخت می‌شود که حداقل از ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان است.

مدیر تعاون روستایی گیلان عنوان کرد: خرید حمایتی زیتون تا ۱۵ دیماه ادامه دارد.

پیش بینی می‌شود امسال ۳۰ هزار تن زیتون در گیلان برداشت شود که نشان از افرایش سه برابری زیتون نسبت به سال گذشته است.

۲۲ هزار باغدار شهرستان رودبار از وسعت بیش از هشت هزار هکتاری باغات زیتون محصول برداشت می‌کنند، گلوله، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از رقم های زیتون تولیدی باغداران رودباری است.

Share