امام جمعه بندر آستارا؛

حضرت زهرا (س) الگوی تمام عیار برای بشریت است

امام جمعه بندر آستارا با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه گفت: حضرت زهرا (س) الگوی تمام عیار برای بشریت است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با محوریت ایام فاطمیه با اشاره به اینکه حضرت زهرا(سلام الله علیها) یک اسوه کامل است، گفت: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) الگوی تمام عیار برای بشریت است.

وی از تدوین ۳۰۰ برنامه برای ایام فاطمیه(سلام الله علیها) در بندر آستارا خبر داد و افزود: شعار امسال ایام فاطمیه با محوریت معرفت بر حضرت فاطمه زهرا(س) است و در این ایام مراسم سوگواری و برنامه های معرفتی ویژه ای در سطح مساجد شهری و روستایی پیش بینی شده است.

باقری ارومی با تاکید بر ترویج اجرای برنامه های معرفتی تصریح کرد: برگزاری مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن، هنری و ادبی در حوزه خطبه فدکیه راهگشای شناخت بیشتر و تفکر در سیره خانم فاطمه زهرا (س) شده و ایجاد شناخت و بیان مطالب تاثیر گذاری بسیاری در حوزه جهاد تبیین می شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن در سیاه نمایی وضعیت جامعه و پوشاندن دستاورد های علمی کشور بیان کرد: جهاد تبیین مهمترین وظیفه امروز نهادهای فرهنگی است و شخصیت حضرت فاطمه (س) باید در حوزه دانش آموزی نیز بسیار مورد توجه باشد.

باقری ارومی با اشاره به اجرای برنامه های متفاوت ایام فاطمیه امسال بیان کرد: اجتماع بزرگ بسیجیان خواهر تحت عنوان سیمای زن در خانواده، مراسم برکات سبک زندگی فاطمی در حسینه بازار ساحلی، برگزاری نشست های کتاب خوان با محوریت فاطمیه، مراسم شعرخوانی با عنوان بانوی آب و آیینه و برگزاری عزاداری خیابانی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز ششم دی برخی از برنامه های شاخص ایام فاطمیه در جهت شناخت بیشتر فرهنگ فاطمی در شهرستان مرزی بندر آستارا است.

وی ادامه داد: فضای عمومی شهر و سردر اداره ها با پارچه ها و پرچم های سیاه در ایام فاطمیه به نشانه عزا سیاه پوش خواهد شد و دستگاه های اجرایی در این راستا با جدیت همکاری کنند.

وی افزود: نقش زهرا (س) در تاریخ اسلام برجسته و مهم است و مراکز دانشگاهی و علمی در ایام فاطمیه با برگزاری همایش ها و گفتمان های علمی، درصدد معرفی سیمای فرهنگی و دینی آن بانوی بزرگ اسلام باشند.

Share