به داد مردم برسید؛

تداوم بلاتکلیفی مردم از وضعیت جاده مرگ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خمام‌نیوز، وضعیت محور حادثه‌خیز خمام به خشکبیجار موسوم به جاده مرگ همچنان نامطلوب و ناایمن بوده و اختلاف سطح بین جاده و شانه خاکی خطرات زیادی را برای رانندگان و عابرین به‌دنبال دارد؛ زیرا خودروها در بخشی‌ از مسیر قادر به‌رفتن به شانه خاکی نبوده و این‌ موضوع انحراف از مسیر یا احتمال واژگونی وسایل نقلیه را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، نه‌ تنها آسفالتی‌ که حدود یکسال گذشته انجام‌شده در بارندگی با آبگرفتگی مواجه است، بلکه بارش احتمالی برف در آینده نزدیک نیز می‌تواند مخاطرات جاده را چندین‌برابر نماید.

اواخر مهرماه سال جاری بود که برخورد خودروی وانت نیسان با سواری پراید منجر به مرگ یک‌نفر و مصدوم‌شدن یک‌نفر دیگر شد، که نفر دوم نیز بر اساس شنیده‌ها پس‌ از چند روز در بیمارستان جان‌ باخت.

اگرچه پس‌از نقش تقصیر ۵۰ درصدی پیمانکار راه‌وشهرسازی و تذکر دادستان خمام به مدیرکل راه‌وشهرسازی گیلان درخصوص ضعف علائم ایمنی در محور خمام به خشکبیجار و لزوم مرتفع‌نمودن آن اقداماتی در راستای برطرف‌نمودن مشکلات و نقایص صورت‌پذیرفت، اما اقدامات مذکور مکفی به‌نظر نمی‌رسند.

در پایان، از مسوولان امر انتظار می‌رود ضمن نظارت بیشتر، در اسرع وقت مشکلات شانه خاکی‌را مرتفع نموده و بلاتکلیفی مردم را خاتمه دهند؛ تا مجدداً شاهد تکرار حوادث تلخ و ناگوار در جاده مرگ نباشیم.

 

Share