سرپرست شهرداری رشت در جلسه بررسی اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند و کود آلی:

تامین منابع لازم برای خرید کانکس و جابجایی ساختمان اداری کارخانه کود آلی از محل اعتبارات جاری

یزدانی در جلسه بررسی اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند و کود آلی لزوم انسجام و مدیریت واحد را برای اجرای پروژه‌های کود آلی ضروری دانست و گفت: نگاه استان گیلان به شرکت کود آلی دوخته شده بنابراین باید با همدلی و پشتکار لازم این پروژه‌ را عملیاتی نماییم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت در جلسه بررسی پروژه‌های مدیریت پسماند که با حضور معاونین و مدیران مربوطه برگزار شد اظهار داشت: با توجه به تاکیدات استاندار گیلان و مسئولان کشوری، اهمیت پروژه‌های مدیریت پسماند برای شهرداری رشت بسیار زیاد است.

سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه متاسفانه اقدامات و کارها در پروژه کود آلی لاکان انسجام لازم را ندارد افزود: یکی از دلایل مهمی که باعث شده این پروژه سرعت لازم را نداشته باشه نداشتن مدیریت واحد است.
یزدانی با تاکید بر اینکه زمان لازم برای سپردن حوزه اجرا و نظارت پروژه کود آلی لاکان به بخشهای ذیربط شهرداری رشت وجود ندارد
وی توجه خاص خدمات شهری و حمل و نقل امور زیربنایی شهرداری رشت نسبت به پروژه کود آلی و پیشبرد کارها طبق برنامه زمانبندی شده را خواستار شد و گفت: در بودجه شهرداری رشت هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه کود آلی لاکان در نظر گرفته شد علاوه بر اینها بابت موضوعات عمرانی آن هم ردیفی اختصاص پیدا کرد.
سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه به دلیل نوسانات قیمتی و ارزی، اعتبارات لازم برای پروژه کود آلی لاکان دیگر جوابگو نیست و منابع آن باید به دو برابر افزایش پیدا کند اضافه کرد: منابع لازم برای خرید کانکس و جابجایی ساختمان اداری کارخانه کود آلی لاکان از همان محل اعتبارات جاری هفت میلیارد و ۵۰۰ تومانی تامین می‌شود.
یزدانی ضمن تاکید بر کمبود بودجه پروژه کود آلی لاکان و نیاز برای تزریق بودجه بیشتر یادآور شد: در این مورد هم شهرداری رشت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است تا کارها انجام و سرعت گیرد در مورد تخریب ساختمان اداری قدیمی کارخانه هم هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست و انتظار داریم هر چه سریعتر توسط پیمانکار اجرایی شود.
وی اضافه کرد: نگاه استان گیلان به وضعیت شرکت کود آلی دوخته شده و مردم سراوان هم انتظارات به حقی دارند و خواستار این هستند تا در پایان سال از ورود زباله به لندفیل جلوگیری به عمل آید بنابراین باید با همدلی و پشتکار لازم این پروژه‌ را عملیاتی نماییم.
لازم به ذکر است معاونت‌های خدمات شهری و امور زیربنایی شهرداری رشت نیز هر کدام گزارشاتی را درباره پروژه کود آلی لاکان و وظایف محوله ارائه دادند.
در این گزارشات ذکر شد قراردادهایی که در کود آلی به درخواست معاونت خدمات شهر و بهره‌بردار منعقد شده شامل تکمیل تاسیسات سوله های A و B و دیگری احداث سوله C می‌باشد.
طبق این گزارشات قرار بود فرآیند ایجاد اتاقک برق در قرارداد ساخت سوله C گنجانده شود که این کار انجام گرفت و پیمانکار یک بازه زمانی ده روزه را برای تکمیل اتاقک برق در نظر گرفته است.
علاوه بر اینها عنوان شد که در حال حاضر بتن ریزی سوله C به اتمام رسیده و در مورد سوله A هم قرار است پیمانکار یک برنامه زمانبندی را برای تکمیل کار ارائه دهد.
تلاش برای اتمام بتن ریزی سوله A توسط پیمانکار پروژه در بازه زمانی ده روزه یا دو هفته‌ای، انتخاب یک محل موقت و دائمی و محوطه سازی برای ساماندهی ریجکت پسماند و زمینه‌سازی برای انجام تست برق پروژه از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.
Share