با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان؛

افتتاح فاز اول طرح آب رسانی به ۱۰ روستای لوندویل | تلاش برای آب رسانی به ۷۱۲ روستا

فاز اول طرح آب رسانی به ۱۰ روستای بخش لوندویل شهرستان آستارا در قالب جهاد آب رسانی با شعار تامین آب سالم و پایدار و برای لبخند روستاهای ایران، توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با همکاری شرکت آب و فاضلاب و اجرای بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان و فعالیت گروه جهادی شهید احمدی روشن و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده سپاه قدس گیلان در حاشیه افتتاح مرحله اول طرح آب‌رسانی به ۱۰ روستای بخش لوندویل شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به اینکه ما یک تعهدی داشتیم تا ۱۰ روستای شهرستان آستارا را که دارای تنش آبی بودند در قالب قرارگاه خاتم الانبیا و امام حسن مجتبی (ع)، مشکلات آبی آن‌ها را در یک بازه زمانی ۳۰ ماهه رفع کنیم، اظهار کرد: به همت گروه‌های جهادی که در این شهرستان مرزی فعالیت دارند و کمک مسئولین منطقه امروز تقریباً مشکل تنش آبی ۱۰ روستا رفع شد و حفر ۴ حلقه چاه و استقرار دو مخزن آب را هم در دستور کار داریم و منتظر هستیم تا زمین واگذار شود و آن را هم زیر یک سال انجام خواهیم داد.

سردار محمد عبدالله‌پور با بیان اینکه به مردم آستارا قول می‌دهیم که مابقی مشکلات آبی منطقه رفع شود، بیان کرد: در شهرستان آستارا همچنان ۱۵ روستا جدا از این ۱۰ روستا با تنش آبی مواجه هستند که در مرحله دوم آب‌رسانی این مشکل هم در یک زمانبندی کوتاهی رفع خواهد شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان خاطر نشان کرد: در کل استان ۷۱۲ روستا وجود دارد که به کمک قرارگاه خاتم الانبیا و بسیج سازندگی سپاه قدس استان در قالب ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی که داریم و به همت مردم تلاش خواهیم کرد که این پروژه‌ها را که حدوداً در مدت زمان ۳۰ ماه زمان میبرد، در مدت دو سال و زودتر از موعد مقرر نیز به اتمام برسانیم.

۲۵ روستا دارای تنش آبی هستند

فرماندار آستارا در این آیین با اشاره به اینکه در شهرستان آستارا ۲۵ روستا دارای تنش آبی هستند، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در این رابطه ورود کرده و قول رفع مشکل تنش آبی منطقه را در زمانبندی ۳ساله با همکاری گروه‌های جهادی دادند.

عنایت رضایی‌پور با اشاره به اعتبار ۵۵ میلیارد تومانی دولت برای جهاد آب‌رسانی به روستاهای دارای مشکل آبی آستارا، بیان کرد: در کمتر از ۳ ماه از ۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری که مورد تعهد قرار گرفته بود، ۹ کیلومتر آن نیز انجام شد تا مشکل تنش آبی ۴ روستای آستارا رفع و به شبکه آب‌رسانی شهرستان متصل بشود.

فرماندار بندر آستارا ادامه داد: با توجه به فعالیت حداکثری گروههای جهادی و حضور صد درصدی سپاه و بسیج در این عرصه برای کمک به تنش آبی در شهرستان آستارا این قول را به مردم آستارا می‌دهیم که حداکثر تا قبل از پایان دولت، مشکل تنش آبی در این شهرستان مرزنشین رفع شود.

Share