عضو شورای شهر رشت؛

اساس پیدایش شهرهای خلاق در یونسکو ایجاد امر اقتصادی برای جامعه است

سید حسین رضویان گفت: اساس پیدایش شهرهای خلاق در یونسکو ایجاد امر اقتصادی برای جامعه است به گونه‌ای که اقتصاد‌های خرد را به کلان تبدیل نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، لاله طالبی سرپرست روابط عمومی شهرداری رشت در مراسم هفتمین سالگرد ثبت شهر خلاق خوراک رشت با بیان اینکه رشت شهری گردشگرپذیر است، گفت: رشت دارای منابع طبیعی و میراثی زیادی است و با داشتن صنعت آشپزی قوی به این شهر لقب بهشت خوراک ایران را داده اند.
طالبی با بیان اینکه خلاقیت فراوانی در بین مردم رشت دیده می‌شود، یادآور شد: هنر آشپزی فقط مختص بانوان نیست بلکه آقایان رشتی نیز از این هنر بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به تنوع غذایی این شهر ادامه داد: خوشحالیم که رشت عزیزمان برند شهر خلاق خوراک را داراست و امیدواریم با تلاش‌های فراوان همه کسانی که در ایجاد این برند سهیم بودند، شاهد رشد و توسعه شهر رشت در این حوزه باشیم.

سید حسین رضویان عضو شورای شهر رشت نیز اظهار کرد: برند شهر خلاق خوراک فرصت مناسبی برای هر شهری محسوب می‌شود که این فرصت گرانبها، هفت سال پیش به رشت به خاطر تنوع خوراک‌های زیاد این شهر اهدا شد.
وی افزود: اما متاسفانه اقدامات شایسته ای در حوزه شهر خلاق خوراک در شهر رشت انجام نشده است، در حالی که اساس پیدایش شهرهای خلاق در یونسکو ایجاد امر اقتصادی برای جامعه است به گونه‌ای که اقتصاد‌های خرد را به کلان تبدیل نماید.
رضویان گفت: فرهنگ و موضوعات فرهنگی شهر خلاق در شهر ما دیده نشده است و اساس شهر خلاق خوراک یعنی گره زدن فرهنگ شهر ما به شهرهای دیگر است و این موثر نخواهد شد مگر با تلاش مسئولان شهری و استانی.
وی با اشاره به این مطلب که در روزهای آینده با شدت بیشتری پیگیر این مهم شهر رشت خواهیم بود، گفت: از مردم شهر رشت عذر خواهی میکنم زیرا در انجام وظایف خودمان با نقص‌های زیادی روبرو بودیم.

Share