رییس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان مطرح کرد؛

از برگزاری دوره تربیت عالی تا نشست بصیرت افزایی | ارتقا نیروهای انتظامی در تراز قرآنی و انقلابی

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به برگزاری دو مرحله کلاس نهضت روشنگری و بصیرت افزایی برای کارکنان گفت: این کلاس ها همراه با پرسش و پاسخ و رفع شبهات روز بود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام علیرضا اسدی ارجمندی رییس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی استان گیلان در جمع اصحاب رسانه در مورد هدف ایجاد سازمان عقیدتی و سیاسی در نیروی انتظامی گفت: عقیدتی و سیاسی در ارتش در ۲۳ مهر سال ۵۸ تشکیل شد و بعد از تصویب شورای عالی انقلاب ماموریت خود را با فرماندهی حضرت آیت الله خامنه‌ای آغاز به کار کرد.

اسدی ارجمندی در مورد نقش روحانیت در عقیدتی و سیاسی نیز گفت: به گفته رهبری نقش آن دستگیری و هدایت است. حوزه عقیدتی و سیاسی در مجموع چند نقش عمده و حساس دارد که مهمترین وظیفه آن قرار دادن همه کارکنان و نیروها برابر منویات رهبری در تراز قرآن انقلاب و ارتقا معنویت و بصیرت است.

وی با بیان اینکه حوزه عقیدتی و سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی چند معاونت دارد، گفت: اولین معاونت، معاونت تبلیغاتی است که پیشانی نیروی انتظامی محسوب می‌ شود و وظیفه آن فضاسازی و کارهای قرآنی است.

رییس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه نیروی انتظامی فقط به دنبال انجام کارهای نظامی نیست، گفت: انس با قرآن و در کنار قرآن بودن از اقدامات حوزه عقیدتی و سیاسی است و در ماه رمضان ۴۴۰ محفل آنس با قرآن برگزار شد.

اسدی ارجمندی ادامه داد: بالغ بر ۳۰۰ نفر حافظ قرآن در نیروهای انتظامی داریم و در ۹ ماهه گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ اقامه نماز جماعت و تجلیل از خانواده شهدا نیز انجام شده است.
وی در ادامه به معاونت تربیت و آموزش نیز اشاره کرد و گفت: سفرهای زیارتی از اقدامات این معاونت است که در ۹ ماهه گذشته ۱۷۰نفر به سفرهای زیارتی و سیاحتی با برگزاری کلاس‌های آموزشی اعزام شده اند.

حجت الاسلام اسدی ارجمندی با اشاره به برگزاری ۳۰ دوره تربیت عالی استانی برای پایور و پیمانکاران ناجا گیلان افزود: برگزاری جلسه اخلاقی و ارائه مشاوره دینی و تربیتی برای کارکنان نیز برگزار شد.

رییس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه مشاوره تربیتی و دینی از دیگر اقدامات معاونت تربیت و آموزش است گفت: علاوه بر کارکنان برای سربازان نیز ۴۱۷ جلسه برگزار در حوزه‌های مختلف برگزار گردید.

وی در مورد معاونت سیاسی نیز اظهار کرد: به روز بودن و آگاه بودن نیروها از فضای سیاسی کشور و جامعه از وظایف این معاونت است.

اسدی ارجمندی یادآور شد: از ابتدای امسال ۲۷۱ جلسه برگزار شده و کانون رهنمای گیلان اخرین اخبار و تحلیل‌های روز در اختیار نیروها قرار میدهد که در ۹ ماهه امسال بیش از ۳ هزار مطلب در کانال اطلاع‌رسانی رهنمای گیلان انتشار یافت.

وی افزود: مدارس شجره طیبه از دیگر کارهای فرهنگی در حوزه عقیدتی و سیاسی است که برای خانواده‌ها برگزار می‌شود.

اسدی ارجمندی با بیان اینکه ارتقای سواد رسانه‌ای از دیگر کارهای فرهنگی این حوزه است، افزود: تا کنون ۳ هزار نفر در کلاسهای سواد رسانه‌ای شرکت کردند.

وی به برگزاری کارگاه‌های دیگر در حوزه معاونت تربیتی اشاره کرد و افزود: کارگاه همسر گزینی و ارتقا رفتار زوجین و مشاوره خانوادگی و فرزند آوری، ایثار و همدلی از دیگر اقدامات فرهنگی است.

رییس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی استان گیلان هدف از برگزاری کارهای فرهنگی، تربیتی و تبلیغی را ارتقا نیروهای انتظامی در تراز قرآنی و انقلابی دانست و گفت: این اقداماتی که صورت میگیرد برای افزایش کارآمدی نیروها در تراز قرآنی و انقلابی و ارتقای مذهبی و بصیرتی کارکنان است.

وی در مورد حجاب نیز گفت: متاسفانه در این مبحث کارهای فرهنگی و تبلیغی خوبی انجام نشده است و الان به یکبار نمی‌شود برخورد صورت گیرد. اما برنامه‌هایی در حال تدوین است و تاکتیک در حال عوض شدن است.

Share