فرمانده نیروی انتظامی گیلان خبر داد:

رشد ۸۲ درصدی کشف سرقت در گیلان | اختصاص ۴۹۵ چراغ هوشمند برای شهر رشت

سردار محمدرضا اسحاقی در نشست خبری با اصحاب رسانه به افزایش سرقت‌های خُرد در استان اشاره کرد و ادامه داد: با این وجود شاهد رشد ۸۲ درصدی کشف سرقت هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار محمدرضا اسحاقی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: روشنگری و تنویر افکار عمومی وظیفه اصحاب رسانه است و رسانه‌ها نقش اساسی در تولید امنیت دارند.

افزایش ۲۸ درصدی تماس با نیروی انتظامی گیلان | عمده تماس‌ها به نیروی انتظامی گیلان ارشادی و راهنمایی است

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با تشریح عملکرد چهارماهه سال ۹۸ گفت: در این مدت سه هزار و ۲۵۳ تماس با ۱۱۰ برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته و عمده تماس‌ها ارشادی و راهنمایی بود.

کاهش ۱۲ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های گیلان

وی با اشاره به افزایش تردد وسایل نقلیه در جاده‌های گیلان، افزود: خوشبختانه امسال شاهد کاهش ۱۲ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های استان هستیم که و از ۲۴۱ نفر فوتی سال گذشته به ۲۰۷ نفر فوتی کاهش یافته است.

سردار اسحاقی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۲ درصد از جانباختگان موتورسواران و عابران پیاده بودند که در این راستا آموزش موتورسواران در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در شش ماهه دوم سال گذشته قریب به ۱۵ هزار نفر در قالب ۴۰ برنامه از آموزش چهره به چهره استفاده کردند.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان از اهدای هفت هزار کلاه ایمنی به موتورسواران خبر داد و گفت: امسال آموزش ۳۵ هزار نفر پیش‌بینی شده است که تاکنون به ۱۰ هزار نفر آموزش‌های لازم ارائه شد.

دستگیری ۵۴۸ سارق و مجرم حرفه‌ای در گیلان که اکثرا غیربومی هستند

رییس پلیس گیلان در ادامه با اشاره به اجرای ۲۲ طرح تشدید مقابله با سارقان، عنوان کرد: ۵۴۸ سارق و مجرم حرفه‌ای در قالب این طرح دستگیر شده که عمدتا غیربومی هستند.

وی با اشاره به دستگیری سه سارق حرفه‎ای در شب گذشته، افزود: این سارقان اهل کرج بوده که به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کردند.

رشد ۸۲ درصدی کشف سرقت در گیلان | ۸۵ درصد جرایم حوزه مجازی کشف می‌شود

به گزارش دیارمیرزا اسحاقی به افزایش سرقت‌های خُرد در استان اشاره کرد و ادامه داد: با این وجود شاهد رشد ۸۲ درصدی کشف سرقت هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه ۸۵ درصد جرایم حوزه مجازی کشف می‌شود، افزود: هر روز شاهد افزایش جرایم فضای مجازی هستیم و این جرایم بیش از ۳۸۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی در ادامه به برخورد با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: قریب ۱۲ درصد افزایش کشف در حوزه مواد مخدر را شاهد هستیم.

اسحاقی برخورد با باندهای جعل و کلاهبرداری که امنیت اقتصادی و اجتماعی را مخدوش می‌کند را یکی دیگر از وظایف پلیس اعلام کرد و افزود: در این راستا ۱۰ باند کلاهبرداری با هزار و ۴۹ پرونده شناسایی و ۵۵۶ نفر جاعل و کلاهبردار دستگیر شدند.

اختصاص ۴۹۵ چراغ هوشمند برای شهر رشت

وی با بیان اینکه ۴۹۵ چراغ هوشمند برای شهر رشت اختصاص دادیم، گفت: هوشمندسازی رشت حق مردم این شهر است و این مسئله به شورا و شهرداری برمی‌گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان در پایان اظهار کرد: شهر رشت با نداشتن شهردار لطمه زیادی دیده است و امیدوارم شورا و شهردار رشت در این مدت باقیمانده از عمر شورایی آنچه که حق مردم رشت در هوشمندسازی است ادا نمایند.

Share