مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان اعلام کرد:

اجرای طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستا در ۱۲ شهرستان با پیشرفت حدود ۲۳ درصدی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان اعلام کرد: اجرای طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای دارای تنش آبی گیلان، ۲۳ درصد پیشرفت کار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار علی پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مبنی بر آب رسانی به روستا‌های محروم و داری تنش آبی در کشور، اجرای طرح آب رسانی به ۷۱۱ روستا در ۱۲ شهرستان گیلان با هزار و ۸۲۷ میلیاردتومان اعتبار از خرداد امسال با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان آغاز شده است.

وی با اشاره به پیشرفت حدود ۲۳ درصدی اجرای این طرح، افزود: اجرای این طرح شامل بهسازی ۱۱ دهنه چشمه، حفر و تجهیز ۳۱ حلقه چاه، هزار و ۶۷۲ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع، نصب ۷۴ مخزن ذخیره زمینی و هوایی به حجم ۲۵ هزار و ۱۷۰ مترمکعب و ۷۱ ایستگاه پمپاژ در این ۱۲ شهرستان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه طرح آب رسانی به روستا‌های محروم استان در شهرستان‌های رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان، آستانه، سیاهکل، رودبار، رشت، انزلی، خمام، تالش و آستارا در دست اجراست که در صورت تامین اعتبار لازم اجرای آن در ۳۶۰ روستای گیلان تا پایان امسال به پایان خواهد رسید.

در حال حاضر هزار و ۷۴۸ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

Share