ونتیلاتور، بای پپ و سی پپ چیست و از کجا بخریم؟

مرکز فروش تجهیزات پزشکی توانی نو با چندین سال سابقه در زمینه‌ی عرضه انواع تجهیزات پزشکی شرایط یک خرید آسان و مقرون به صرفه را برایتان فراهم خواهد کرد.

ونتیلاتور، بای پپ و سی پپ چیست و ازکجا بخریم؟

تجهیزات پزشکی تنفسی به ابزارهایی گفته می‌شود که کار اکسیژن رسانی مصنوعی به بدن بیماران ریوی و قلبی را انجام می‌دهند. این دستگاه‌های پیشرفته قادر هستند مشکلات تنفسی بیمار را تشخیص دهند و به بیمار کمک می‌کنند تا بتواند نفس بکشد. البته کاربرد تجهیزات تنفسی به بیماران ریوی و قلبی محدود نمی‌شود و در موارد مسمومیت‌های تنفسی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه کمک تنفسی-01

دستگاه بای پپ BIPAP

دستگاه بای پپ یکی از تجهیزات تنفسی بسیار پرکاربرد است که جهت رفع برخی مشکلات تنفسی و ریوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.امروزه بروز اختلالات تنفسی امری شایع است و از دلایل عمده‌ی آن می‌توان به مصرف دخانیات، بیماری‌های ژنتیکی، آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و موارد مشابه دیگر اشاره کرد.. که منجر به بیماری هایی مانند آپنه یا وقفه تنفسی میشوند.

بیماری‌های تنفسی علائمی همچون خواب نامنظم، خروپف‌های شدید و آزار دهنده، آپنه و تنگی نفس مداوم دارند.. افراد مبتلا به اختلال تنفسی خواب منظمی ندارند و کم خوابی و بیدار شدن‌های مکرر در هنگام خواب آرامش آنها را برهم می‌زند. پزشکان برای رفع مشکلات تنفسی این افراد یکی از دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی تنفسی به نام بای پپ را تجویز می‌کنند.

دستگاه بای پپ bipap:خرید دستگاه بای پپ

دستگاه بای پپ چگونه کار می‌کند؟

کار اصلی دستگاه بای پپ (Bipap) اکسیژن رسانی به بیمار است. به این صورت که با ایجاد فشاری دو جانبه و ایجاد تعادل در دم و بازدم موجب تنظیم شدن تنفس و افزایش کیفیت آن خواهد شد. لوله اتصال، ماسک تنفسی و بدنه اصلی اجزای اصلی دستگاه بای پپ هستند. دستگاه مذکور هوشمند است و می‌تواند نحوه تنفس را بسته به شرایط بیمار تغییر دهد. همچنین این دستگاه با ثبت واکنش‌های تنفسی بیمار و ذخیره آن در حافظه خود اطلاعات مفیدی را جهت ارجاع به پزشک معالج در اختیار خواهد گذاشت.

از دیگر ویژگی‌ها و مزایای استفاده از بای پپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مرطوب نگه داشتن لب و مجاری بینی
  • جلوگیری از خونریزی بینی
  • رفع انسداد ریه‌ها
  • رفع التهاب پشت گلو
  • خواب منظم

به عنوان ویژگی‌های دستگاه بای پپ میتوان به قابل برنامه‌ریزی بودن، وزن سبک، مقاومت بالا و کارایی آسان آن اشاره کرد. دستگاه مذکور قابلیت برنامه‌ریزی و تنظیم فشار دارد. توصیه می‌شود که برای تنظیم فشار دستگاه بای پپ حتما به پزشک مراجعه کنید.

عوارض دستگاه بای پپ

دستگاه بای پپ اگر به درستی و صحیح استفاده شود، عوارض چندانی برای بیمار ایجاد نمی‌کند. اما اگر بیش از حد مورد استفاده قرار بگیرد یا اینکه هوا به داخل ماسک نشت کرده باشد ممکن است برخی عوارض مانند نفخ معده، خشکی دهان، دردهای سینوسی و در مواردی سوزش چشم را در برخی بیماران ایجاد کند.

دستگاه اکسیژن ساز بای پپ ،سی پپ و ونتیلاتور

دستگاه سی پپ CPAP چیست ؟

دستگاه سی پپ CPAP یکی از تجهیزات پزشکی تنفسی پرکاربرد است که برای رفع مشکلات تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه هوای خفیف را به ریه‌ بیمار وارد می‌کند و از این طریق از بروز مشکلات جدی‌تر برای بیمار جلوگیری خواهد کرد. اجزای دستگاه سی پپ شامل یک لوله خرطومی، ماسک و بدنه‌ی اصلی دستگاه است. نحوه‌ کار سی پپ به این صورت است که با انتقال هوا از لوله به سمت ماسک و سپس بینی بیمار جریان هوا را به دستگاه تنفسی فرد منتقل می‌کند.

هوای وارد شده از طریق دستگاه Cpap می‌تواند به دو صورت خودکار یا دستی تنظیم شود. بنابراین دو نوع دستگاه سی پپ فشار ثابت و دستگاه سی پپ فشار خودکار در بازار توانی نو موجود است. در صورتی که از سی پپ فشار ثابت استفاده می‌کنید فشار هوای دستگاه حتما باید توسط پزشک و با نظر وی تنظیم شود. در مورد سی پپ فشار اتوماتیک ،فشار هوا  با توجه به فشار مورد نیاز بیمار تنظیم میشود.

عوارض استفاده از سی پپ

استفاده از دستگاه سی پپ با تشخیص پزشک و تجویز او توصیه می‌گردد. این دستگاه به غیر از خشکی بینی و گلو و آبریزش بینی عوارض دیگری ندارد؛ که این مسئله با خرید سی پپ مجهز به دستگاه مرطوب کننده هوا رفع خواهد شد. البته باید یادآور شد که قیمت دستگاه Cpap اتوماتیک یا همان اتو سی پپ نسبت به قیمت سی پپ معمولی بیشتر است.

دستگاه ونتیلاتور کمک تنفسی

ونتیلاتور چیست و چگونه کار می‌کند

دستگاه کمک تنفسی ونتیلاتور یکی از تجهیزات پزشکی تنفسی پرکاربرد است. این وسیله که دستگاه تنفس مصنوعی نیز نامیده می‌شود، با انتقال هوا به درون شش‌های بیمار به تنفس آسان‌تر وی کمک می‌کند.

سازوکار اصلی ونتیلاتور اینگونه است که با وارد کردن هوا به داخل ریه‌ها به بیمار کمک می‌کند عملیات دم و بازدم را به راحتی انجام دهد. دستگاه مذکور شامل لوله هوا و مانیتور کنترل کننده است. در واقع میزان اکسیژنی که بیمار دریافت می‌کند را می‌توان از طریق مانیتور مشاهده کرد. همچنین اگر بیمار مشکل حاد داشته باشد و شرایط وی اضطراری شود تنظیمات هشدار دهنده‌ای که بر روی مانیتور انجام شده به صورت زنگ هشدار به صدا درآمده و مراقب را از وضعیت بیمار مطلع می‌کند.

انواع ونتیلاتور

انواع مختلفی از ونتیلاتور وجود دارد که پزشک معالج با توجه به علائم حیاتی بیمار، وضعیت جسمی و نوع بیماری و درجه‌ی حاد بودن آن نوع خاصی از دستگاه ونتیلاتور را تجویز می‌کند. در یک دسته بندی کلی می‌توان این دستگاه تنفسی مصنوعی را به دستگاه ونتیلاتور فشار مثبت و ونتیلاتور فشار منفی تقسیم بندی کرد. همچنین ونتیلاتورهای دیگری با نام ونتیلاتور پرتابل خانگی و ونتیلاتور پرتابل بیمارستانی موجود هستند.

دستگاه اکسیژن ساز:انواع دستگاه اکسیژن ساز

اکسیژن ساز چیست ؟

اکسیژن ساز (Oxygen Concentrator) یکی از دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی تنفسی مهم و ضروری است که بیشتر کاربرد خانگی دارد. نحوه کار اکسیژن ساز بسیار آسان است و بدون هیچ گونه تخصصی می‌توانید از آن استفاده کنید. این دستگاه‌ در انواع مختلفی از جمله اکسیژن ساز ثابت و اکسیژن ساز قابل حمل تولید می‌شود که میتوانید برای مشاهده انواع دستگاه اکسیژن ساز همراه با قیمت وارد لینک(https://tavanino.com/search-products/category-oxygen-concentrators)شوید.

اکسیژن ساز خانگی یا ثابت

نوع ثابت اکسیژن ساز برای استفاده در خانه تولید شده است. این دستگاه‌ها در انواع ظرفیت‌های ۳ الی ۱۰ لیتر بر دقیقه عرضه می‌شوند که ظرفیت دستگاه مورد استفاده بسته به نظر پزشک تعیین می‌گردد. (منظور از لیتر بر دقیقه اسن است که دستگاه مذکور در هر دقیقه چه میزان اکسیژن تولید می‌کند). دستگاه مذکور اکسیژن را به صورت پیوسته تولید می‌کند.

اکسیژن ساز قابل حمل

اکسیژن ساز قابل حمل یا پرتابل اندازه کوچکتری دارد و با ظرفیت‌های دو، سه و پنج لیتر بر دقیقه تولید شده است. این دستگاه قابل استفاده در بیرون منزل و مجهز به باتری شارژی داخلی است.

قیمت تجهیزات پزشکی

قیمت تجهیزات پزشکی با توجه به نوسانات ارز و شرایط بازار متغیر است. جهت کسب اطلاعات در مورد لیست قیمت و خرید انواع تجهیزات پزشکی از جمله قیمت سی پپ و بای پپ ، قیمت ونتیلاتور و اکسیژن ساز را می‌توانید به سایت توانی نو https://tavanino.com/مراجعه کنید.

نمایندگی تجهیزات پزشکی

برای خرید هرکدام از دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی تنفسی بهتر است از طریق مراکز معتبر و نمایندگی فروش تجهیزات پزشکی اقدام کنید. مرکز فروش تجهیزات پزشکی توانی نو با چندین سال سابقه در زمینه‌ی عرضه انواع تجهیزات پزشکی شرایط یک خرید آسان و مقرون به صرفه را برایتان فراهم خواهد کرد.

سخن پایانی

تجهیزات پزشکی تنفسی از جمله دستگاه Cpap، bipap، ونتیلاتور و دستگاه اکسیژن ساز مطالبی ذکر کردیم. تمامی این دستگاه‌ها در درمان بیماری‌های تنفسی و رفع مشکلات تنفسی قابل استفاده هستند. البته نوع دستگاه و موارد استفاده از آنها باید توسط پزشک معالج تجویز گردد.تجهیزات پزشکی توانی نو به عنوان مرجع فروش و پخش محصولات کمک تنفسی به صورت اینترنتی همیشه در دسترس بوده و با ارسال سریع محصولات همراه با مشاوره و آموزش استفاده ضمن دارا بودن خدمات پس از فروش در خدمت شما میباشد.

Share