در نشست ستاد مدیریت بحران عنوان شد

وجود یک بالگرد اطفای حریق در گیلان نیاز ضروری است

معاون امور آمادگی و مقابله ستاد مدیریت بحران کشور با تأکید بر ضرورت تدوین برنامه منسجم برای ریشه یابی بحران ها گفت: دولت و مجلس در ساماندهی مدیریت بحران همسو هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، رضا کریمی پیش از ظهر شنبه در نشست مدیریت بحران گیلان اظهار کرد: گیلان در کنار سرسبزی و مواهب طبیعی با برخی بحران‌ها مواجه است.

وی با اشاره به مطالبات و چالش‌های گیلان در بخش مدیریت بحران افزود: پیشگیری از بحران در اولویت دولت و ستاد مدیریت بحران قرار دارد.

معاون امور آمادگی و مقابله ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مردم بهترین قاضی عملکردها هستند، گفت: در شرایط بحران و چالش‌ها مردم عملکرد مدیران را ارزیابی می‌کنند و نمره می‌دهند.

کریمی با اشاره به همسویی دولت و مجلس در راستای سامان بخشی به مدیریت بحران بیان کرد: مجلس و دولت در کنار هم می‌توانند از چالش‌ها و بحران‌ها موفق عمل کنند.

وی با تاکید بر تدوین برنامه‌ای منسجم در ریشه‌یابی بحران‌ها، افزود: برنامه منسجم و هدفمند برای ریشه‌یابی چالش‌ها و بحران‌ها تدوین شود.

معاون امور آمادگی و مقابله ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه همه دستگاه‌ها خود را مدیر بحران بداند، گفت: برگزاری مانورهای آماده باش دستگاه‌های اجرایی برای آمادگی بحران ضرورت دارد.

احمد آقایی  نیز در نشست مدیریت بحران گیلان اظهار کرد: گیلان جز استان‌های حادثه خیز، بحران‌زا و آسیب‌پذیر در چهار فصل است و باید در این خصوص برنامه ریزی هدفمند صورت گیرد.

وی با اشاره به حضور مسئولان کشوری به گیلان و وعده‌های فراوان آن‌ها افزود: مسئولان کشوری به وعده‌هایی که به حل مشکلات و چالش‌های گیلان می‌دهند، پایبند باشند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه وارث کم کاری‌های گذشته هستیم، گفت: در طول سال‌های گذشته دوراندیشی و برنامه ریزی مناسبی در حوزه مدیریت بحران صورت نگرفته و همین موضوع سبب شده تا اکنون با چالش جدی مواجه باشیم.

آقایی اشاره به برخی چالش‌ها و کمبود امکانات در بخش مدیریت بحران گیلان تصریح کرد: امکان‌سنجی و تجهیز ماشین آلات و دستگاه‌ها مطالبه جدی کیلان است.

وی با اشاره به وجود درختان ارزشمند هیرکانی در گیلان افزود: بخش اعظمی از جنگل‌های هیرکانی در گیلان در معرض آتش سوزی قرار دارد و وجود یک بالگرد در گیلان نیاز ضروری است.

Share