معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان هشدار داد؛

اتمام حجت با اخلالگران چهارشنبه سوری؛ مراکز درمانی نمی‌توانند بیماران خودساخته را درمان کنند

اقایی با بیان اینکه تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی در گیر بیماری کرونا هستند خطاب به اخلال گران و فرصت طلبان چهارشنبه آخر سال گفت: در صورت مصدوم شدن و آسیب دیدن اخلال گران و فرصت طلبان هیچ مرکز درمانی در استان قادر به پذیرش آنها نخواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به نزدیکی چهارشنبه آخر سال و شیوع بیماری کرونا در استان گیلان گفت: به منظور جلوگیری از تجمع آحاد مردم جهت جلوگیری از انتقال ویروس و همچنین حوادث و اتفاقات ناگوار ناشی از احتراق مواد محترقه مراجعه قضایی برنامه ریزی هایی در این خصوص انجام داده اند.

احمد آقایی با هشدار به اخلاگران چهارشنبه سال آخر سال اظهار کرد: اگر فردی با آگاهی و علم به اینکه مواد محترقه کشنده است و از آن استفاده کند، به سبب آن موجب مرگ کسی شود به موجب ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ قتل عمد محسوب و محکوم به قصاص خواهد بود، در غیر اینصورت قتل شبه عمد محسوب میگردد و براساس ماده ۶۱۶ تعزیرات علاوه بر پرداخت دیه یک تا ۳ سال به حبس محکوم خواهد شد.

آقایی ادامه داد: بر اساس ماده ۶۲۲ قانون مجازات اسلامی هرکسی با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب سقط جنین شود از ۱ ماه تا ۳ سال به حبس محکوم می شود و در صورت مرگ زن حامله به قصاص محکوم می گردد.

این مقام قضایی افزود: همچنین هرکسی با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب اخلال در نظم و آسایش عمومی و مانع کسب و کار مردم شود به موجب ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی به ۳ ماه تا یکسال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد‌ و اگر موجب تخریب اموال منقول و یا غرمنقول دیگران گردد ۶ الی ۳ سال حبس می شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در ادامه با اشاره به اینکه استان گیلان به شدت با ویروس کرونا درگیر است، گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس منحوس کرونا شاهد فعالیت دست اندر کاران مدافعان سلامت در بیمارستانها و مراکز درمانی با روحیه جهادی هستیم که ایثارگونه در جهت درمان بیماران تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت کاری کادر درمانی استان درمان بیماران مبتلا به کرونا است، افزود: چنانچه اخلال گران بخواهند با استفاده از مواد منفجره و محترقه سبب برهم زدن آرامش و نظم جامعه شوند دستگاه قضایی و دادستان های سخت کوش و پرتلاش بدون اغماض و با شدت و حدت با آنها برخورد خواهند کرد.

اقایی با بیان اینکه تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی در گیر بیماری کرونا هستند خطاب به اخلال گران و فرصت طلبان چهارشنبه آخر سال گفت: در صورت مصدوم شدن و آسیب دیدن اخلال گران و فرصت طلبان به بهانه چهارشنبه آخر سال که با مواد محترقه و منفجره سبب آسیب زدن خود گردند هیچ مرکز درمانی در استان قادر به پذیرش آنها نخواهند بود و هیچ گونه خدماتی به آنها ارائه نخواهند شد.

 

Share