در نشستی عنوان شد؛

قلی‌پور: برای انتخاب مدیران دیدگاه سیاسی نداریم | رضایی پور: نیاز جدی آستارا به دستگاه ماموگرافی

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به مشکلات کمبود پزشک در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان بیان کرد: حضور روزانه ۲۵ هزار گردشگر در این شهرستان نشان از نیاز جدی به تامین پزشک و پرستار جهت ارائه خدمات به مردم دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست معاونین و مدیران دانشکاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان با محوریت بررسی چالش ها، مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به بررسی مشکلات و برنامه ریزی جهت حل آن‌ها در حوزه زیرساخت‌های بهداشت و درمان گیلان اظهار کرد: نجات جان انسان و کاستن از درد و آلام آن‌ها وظیفه ما بوده و دیدگاه سیاسی در دانشگاه علوم پزشکی نقصی ندارد و سعی در استقرار مدیران کاربلد در جایگاه‌های مختلف مدیریتی داریم.

عقیل قلی‌پور با تاکید بر لزوم رفع نواقص و مشکلات حوزه بهداشت و درمان آستارا در کمترین زمان ممکن تصریح کرد: آستارا یک شهرستان استراتژیک برای استان است و باید تحهیزات در دست اختیار این شهرستان نیز در خور نام آن باشد.

قلی‌پور با اشاره به لزوم تمهیدات لازم برای رفع مشکلات پایگاه مراقبت مرزی بهداشت و درمان در مرز آستارا تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مسئول کنترل سلامت تمامی اقلام و افراد ورودی به کشور از مرز آستارا است و استانداری گیلان باید مسائل و مشکلات بروکراسی این مرکز را رفع کرده تا بتوان به نحو احسن ارائه خدمات را انجام داد.

فرماندار آستارا در این نشست با اشاره به اهمیت این شهرستان در تمامی حوزه‌های مرزی و اقتصادی و بهداشتی بیان کرد: در سال گذشته ۶۰۰ فرد مبتلا به کرونا توسط پایگاه بهداشت مراقبت مرزی در مرز زمینی ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا شناسایی و به کشور مبدا بازگشت داده شد و این اهمیت تلاش مدافعان سلامت در جهت افزایش سلامتی در جامعه است.

عنایت رضایی‌پور بیان کرد: آستارا در دوران کرونا ۵۶۳ روز در وضعیت قرمز یا نارنجی کرونایی قرار داشت و بارها مردم این شهرستان گردشگرپذیر در حوزه اقتصادی متضرر شده و با همکاری و تلاش شبانه روزی وضعیت آرام کرونایی امروز را رقم زدند.

رضایی‌پور با اشاره به ظرفیت‌های بسیار گسترده اقتصادی در این شهرستان تصریح کرد: کرونا ضربه سختی بر پیکره اقتصاد آستارا وارد کرد و امروز باید با دغدغه مندی و نگاه ویژه کشوری و استانی به این شهرستان مهم، کمبود‌ها و نواقص را رفع و شکوفایی آن را رقم زد.

وی با انتقاد از حضور کمرنگ مدیران استانی در این شهرستان بیان کرد: آستارا مشابه هیچ شهرستان دیگری در گیلان نیست! استقبال فرماندار این شهرستان از وزرای کشور همسایه نشان از تفاوت آن به عنوان یک نقطه مهم و استراتژیک در کشور نه به عنوان یک شهرستان کوچک است و باید توجه جدی به حوزه‌های بهداشت و درمان آستارا داشت.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به مشکلات کمبود پزشک در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان بیان کرد: حضور روزانه ۲۵ هزار گردشگر در این شهرستان نشان از نیاز جدی به تامین پزشک و پرستار جهت ارائه خدمات به مردم دارد و دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید دست حمایت جدی به آستارا بدهد.

وی با اشاره به فاصله ۲۰۰ کیلومتری آستارا با مرکز استان تصریح کرد: در حوزه تجهیزات اسکان پزشکان نیز نیاز به توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان داریم و تجهیز سیستم گرمایشی و تجهیز سیستم تصویربرداری بیمارستان به دستگاه ماموگرافی گوشه‌ای از نیازهای این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان است.

فرماندار آستارا با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر آستارا در حوزه زیرساخت‌های اقتصادی این شهرستان بیان کرد: هم اکنون پروژه پل اتومبیل روی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به حضور کشتی «رورو» جهت ترانزیت کامیون از طریق دریا، آینده بسیار روشن با حضور گسترده مسافران را متصور هستیم و باید پیش بینی ارائه امکانات مناسب به این افراد را نیز داشته باشیم.

Share