تروریستی که مردم را به رگبار بست

روایت مجروحان از ابعاد حمله تروریستی شاهچراغ(ع)

غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه، زائران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز هدف یک حمله تروریستی قرار گرفتند؛ مجروحان این حادثه که در بیمارستان شهید رجایی شیراز بستری هستند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بیان ابعاد دیگری از این حادثه پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، بنا بر اعلام مسئولان استان فارس، ساعت ۱۷:۴۵ روز گذشته، یک فرد مسلح از در باب‌الرضا حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) وارد حرم می‌شود و از بدو ورود شروع به تیراندازی به خادمان و زائران که مقابل در ورودی بودند می‌کند؛ این فرد در ادامه با قصد ورود به شبستان حضرت امام خمینی (ره) (محل برپایی نماز جماعت مغرب و عشا) وارد صحن می‌شود اما در هنگام ورود به شبستان با در بسته روبه رو می‌شود. سپس وارد ضریح مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شده و در آن مکان هم اقدام به تیراندازی می‌کند. طبق آخرین گزارش استاندار فارس، در این حادثه ۱۵ نفر شهید و ۱۹ نفر زخمی شدند.


عیادت محمد هادی ایمانیه استاندار فارس از مجروحان حمله تروریستی شیراز در بیمارستان شهید رجایی این شهر

یکی از مجروحان این حادثه که در بیمارستان شهید رجایی شیراز بستری است، ماجرا را این گونه برای خبرنگار ایرنا روایت کرد: من در رواق جلوی ضریح و در صف نماز بودم؛ هنوز نماز را آغاز نکرده بودیم که صدای تیراندازی را شنیدیم؛ من تلاش کردم از در اصلی حرم شاهچراغ (ع) خارج شوم اما موفق نشدم؛ وارد اتاقکی در کنار درب اصلی حرم شدم و در این اتاقک پناه گرفتم. اما در همان جا نیز ما را به رگبار بست و من از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفتم. در این حادثه برخی هم شهید شدند.

همراه یکی از مجروحان به نام محمدرضا آذری نیز به خبرنگار ایرنا گفت: آقای آذری از متخصصین تعمیرات هواپیما حدود یک سال است برای انجام مأموریت به شیراز آمده است؛ روز گذشته برای زیارت به حرم شاهچراغ (ع) رفته بود که در حادثه تروریستی گلوله‌ای به وی اصابت کرد و از ناحیه گردن دچار مشکل شد.

مجروح دیگری در این بیمارستان هم که با خانواده‌اش برای زیارت به حرم شاهچراغ (ع) رفته بودند نیز گفت: موقع اذان بود؛ من با همسر و فرزندم در حرم شاهچراغ (ع) بودیم که صدای تیراندازی را شنیدیم؛ مردم هراسان به این سو و آن سو می‌دویدند. ما در اتاقک کوچکی که ورودی حرم شاهچراغ (ع) واقع شده بود پناه گرفتیم اما یک نفر با اسلحه وارد اتاقک شد و به سمت ما شلیک کرد؛ در این حادثه دست چپ و پای راست من آسیب دید و همسرم نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه کمر دچار آسیب شد.

همراه یکی دیگر از مجروحان نیز به ایرنا گفت: عصر روز چهارشنبه به همراه خانواده‌ام برای زیارت و خواندن نماز به حرم شاهچراغ (ع) رفتم، ماشین را در پارکینگ حرم شاهچراغ (ع) پارک کردم و سپس به سمت حرم رفتم؛ پس از گرفتن وضو، برای نماز به حرم رفتم اما ناگهان صدای شلیک را شنیدم و خود را به محلی برای پناه گرفتن رساندم اما مورد اصابت گلوله قرار گرفتم.

به گفته مسئولان، مجروحان حادثه تروریستی چهارم آبان ماه شیراز در بیمارستان‌های مسلمین، نمازی و شهید رجایی در حال طی مراحل درمانی هستند و تعدادی از آن‌ها از بیمارستان مرخص شده اند.

Share