دستگیری یک تروریست؛

حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) چندین شهید و زخمی برجای گذاشت

یک فرد مسلح عصر امروز در حرم شاه‌چراغ(ع) به زائران حمله کرد که در پی آن ۱۳ نفر به شهادت رسیده و ۲۱ نفر هم زخمی شدند، در میان شهدا زن و کودک هم دیده می‌شود. حال دو نفر از مصدومان وخیم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر چهارشنبه یک فرد مسلح در حرم شاهچراغ به مردم حمله کرده که منجر به شهادت ۱۳ نفر تاکنون شده است.

این فرد با ورود به حرم شاهچراغ (ع) اقدام به شلیک به زائران و خادمان کرد.

اورژانس آمار شهدا را ۱۳ و زخمی ها را ۲۱ نفر اعلام کرده که حال دو نفر وخیم است. با این حال آمارهایی از زخمی شدن ۴۰ نفر و شهید شدن ۱۵ نفر نیز رسانه‌ای شده است. یک کودک و یک زن هم در میان شهدا دیده می‌شود.

 

عامل این حادثه تروریستی دستگیر شده است. فرمانده انتظامی استان فارس ضمن تایید اینکه عامل حمله به زائران شاهچراغ یک نفر بوده است، گفت: این فرد دستگیر و زخمی شده و هم اکنون در حال مداوا و بازجویی است.

سردار رهام بخش حبیبی توضیح داد: ضمن تسلیت به مردم، به وقت اذان مغرب عامل حادثه از درب ورودی باب الرضا وارد می شود و همان جلوی در به سمت خادمان و زائران شلیک کرده و وارد صحن می شود.

وی با اشاره به زخمی و شهید شدن تعدادی در این حادثه بیان کرد: نیروی انتظامی سپس به محل می‌رسد و فرد را دستگیر می کند که هم اکنون در حال مداوا و بازجویی است. آنچه بر اساس تصاویر داریم که مهاجم یک نفر بوده که دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: آماری از تعداد شهدا و زخمی ها در دست نیست و اورژانس وارد عمل شده و مجروحان را از صحن بیرون برده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه ساعتی پیش حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ صورت گرفت، گفت: تعداد دقیق شهدا و هویت مهاجمان مشخص نیست.

اسماعیل محبی پور افزود: مقارن مغرب امروز این تروریست مسلح وارد حرم مطهر احمد بن موسی شده و به سوی زائران شلیک کرد.

وی اعلام کرد: هنوز آمار دقیقی از هویت مهاجم تروریست و شهدای این حادثه منتشر نشده است.

۱۹:۴۰ نمازگزاران در حرم شاهچراغ به رگبار بسته شدند

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: تروریستی بعد از ورود به شاهچراغ (ع) نمازگزاران را در کنار ضریح به رگبار بست.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در اغتشاشات اخیر یکی از امن تزین استان‌های کشور، فارس بود و دشمنان از این آرامش بسیار نگران بودند.

وی گفت: اما امروز در ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه که مردم در حرم شاهچراغ (ع) مشغول نماز بودند، یک تروریست وارد حرم می‌شود و در کنار ضریح مردم را به رگبار می‌بندد که تعدادی به شهادت می‌رسند و در بین اینها یک نفر خانم و دو کودک دیده می‌شود.

رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: دادستان و بازپرس در صحنه حاضر هستند و جزئیات تکمیل تر به اطلاع می‌رسد.

وی گفت: تا این لحظه ۱۳ نفر شهید و ۱۲ تن مجروح شناسایی شده‌اند و فعلاً این آمار دقیق‌ترین آمار است.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: بعضی مصدومان نیز بدحال هستند که جراحان متبحر مشغول مداوا و جراحی هستند.

وی گفت: فرد تروریست نیز در حال بازجویی است و جزئیات نیز اعلام می‌شود.

۲۰:۲۳ مهاجم هنوز صحبتی نداشته است / فعلاً گروهی مسئولیت را برعهده نگرفته است

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در جمع خبرنگاران گفت: ضارب با اسلحه وارد حرم شده و محافظ حرم را مورد اصابت قرار داده است و با سرعت تصمیم این بوده که نماز جماعت را به رگبار ببندد اما نتوانسته به هدف شوم خود برسد.

وی گفت: خود ضارب مجروح شده و هنوز نتوانسته در این خصوص صحبت کند.

استاندار فارس بیان کرد: وضعیت حرم در امنیت و آرامش است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی گفت: طبق اطلاعی که دارم گروه و دسته‌ای هنوز مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است.

Share