مدیرعامل برق منطقه ای گیلان؛

تا پایان سال، کار احداث نیروگاه‌های خورشیدی در گیلان آغاز خواهد شد

داراب زاده گفت: به دنبال اخذ مجوز زمین‌ها برای پیمانکار هستیم که به احتمال زیاد با گرفتن مجوز تا پایان سال، کار احداث نیروگاه‌های خورشیدی در گیلان آغاز خواهد شد.

اختصاصی اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل برق منطقه‌ای استان گیلان صبح روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه هفته پدافند غیر عامل را پیش رو داریم، گفت: شورای پدافند غیر عامل استان در قالب چند کارگروه، اقدامات خود را انجام میدهد که یک کارگروه با عنوان انرژی و نیازهای ضروری، می‌باشد.

بهمن داراب زاده با اشاره به اینکه تابستانی که پشت سر گذاشتیم بسیار خوب و کم نظیر بود، یادآور شد: با توجه به اینکه امسال تا نیمه‌های شهریور ماه گرمای زیادی داشتیم و حتی ۱۳ شهریور گرم‌ترین روز استان بود اما با پروژه هایی که وارد مدار شده بود، توانستیم از تابستان بدون خاموشی عبور کنیم.

وی گفت: با پشت سر گذاشتن پیک مصرف به دنبال انجام پروژه‌های بزرگ‌تر هستیم تا تابستان سال آینده را نیز بدون خاموشی داشته باشیم.

داراب زاده گفت: از جمله این برنامه ریزی ها، احداث پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت غرب رشت بوده که از لحاظ ظرفیت سازی و میزان اعتبار، بزرگترین پروژه در حال اجرای استان می باشد که با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی و در صورت تامین به موقع نقدینگی، قبل از خرداد سال آتی به مدار خواهد آمد.
وی افزود: از دیگر پروژه ها، خط چهار مداره رشت – انزلی – پره سر به طول ۵۱ کیلومتر است که از پروژه های حیاتی و استراتژیک برای اتصال شبکه برق شمال استان به جنوب استان بوده و برق تولیدی نیروگاه پره سر را به بخش جنوبی استان انتقال می دهد و پیش بینی می شود خرداد ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت:  احداث پست ۶۳/۲۰ کیلوولت سلیمانداراب رشت که قبل از پیک بار سال آتی به مدار می آید و احداث پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ضیابر که تا پایان سال جاری برقدار خواهد شد از دیگر پروژه هایی است که در عبور از پیک تابستان سال آتی نقش خطیر و بسزایی دارد.
وی افزود: اجرای پروژه های مختلف در مناطق؛ سنگر، خشکبیجار و لاهیجان و همچنین تبدیل پست سیار جانبازان به پست ثابت فوق توزیع جانبازان رشت با افزایش ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپری که عملیات اجرایی آن در هفته پدافند غیر عامل آغاز خواهد شد، از دیگر پروژه های زیربنایی شرکت برای عبور از پیک بار سال آتی خواهد بود.
داراب زاده گفت: در واقع برای عبور از پیک بار تابستان سال آتی اجرای ۱۰ پروژه را با اعتباری حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برنامه ریزی و پیش بینی کرده ایم که نقش بسیار خطیری در عبور از پیک بار خواهند داشت.
وی در خصوص تامین اعتبار پروژه پست غرب رشت و خط انزلی، گفت: خوشبختانه با رایزنی های مختلف با بانک، موافقت برای دریافت ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات، ۱۵۵ میلیارد تومان برای خط چهار مداره رشت – انزلی – پره سر و ۱۳۰ میلیارد توان برای پست غرب رشت را دریافت نموده ایم.

داراب زاده در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی برای سومین سال متوالی انتخاب شده است، افزود: این نشان از همت، زحمت و کار جهادی همکارانم در برق منطقه‌ای گیلان است.

وداراب زاده با بیان اینکه در جنوب گیلان ظرفیت بسیار مناسبی برای نیروگاه خورشیدی فراهم شده است، افزود: از پنج ساختگاهی که برای نیروگاه خورشیدی معرفی شده بود، دو ساختگاه گیلان در گام اول برای مناقصه انتخاب شدند و برای هر دوی آنها نیز “شرکت صا ایران” به عنوان پیمانکار انتخاب شدند.

وی افزود: این دو ساختگاه واقع در شهرستان رودبار است و به دنبال اخذ مجوز زمین‌ها برای پیمانکار هستیم که به احتمال زیاد با گرفتن مجوز تا پایان سال، کار احداث نیروگاه‌های خورشیدی در گیلان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان در پایان گفت: نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی است که برای هر سایت اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

Share