مدیرعامل برق منطقه ای گیلان خبر داد؛

چهار نیروگاه خورشیدی در گیلان احداث می شود | مجوزی برای استخراج رمزارز صادر نشده است

داراب زاده با اشاره به اینکه این نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان رودبار اجرایی خواهد شد، گفت: در آینده با برگزاری مناقصه از سوی ساتبا ۴ نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در استان گیلان احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت برق منطقه ای گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دو سال کرونا سالهای سخت و طاقت فرسایی برای همه مردم بوده، گفت: تمام تلاش ما در دوران کرونا جلوگیری از قطعی برق بود که نمونه عینی این تلاش‌ها را می‌توان در تأمین برق مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مشاهده کرد.

بهمن داراب زاده درخشان‌ترین دوران عملکرد صنعت برق در کشور را در دوران کرونا عنوان کرد و افزود: شرکت برق منطقه‌ای گیلان نیز توانست در این ایام بهترین عملکرد را داشته باشد و بر اساس ارزیابی‌های مختلف رتبه برتر کشور را کسب کند.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه با وجود مشکلات مالی پروژه‌های خوبی را توانستیم به بهره برداری برسانیم، یادآور شد: تا کنون نگذاشتیم که به دلیل محدودیت‌ها و مشکلات مالی پروژه‌ای به روی زمین بماند زیرا در مقطعی از زمان قرار داریم که دشمن با همه قوا می‌خواهد چهره مخدوش و سیاهی را از کشور به تصویر بکشد.

وی با اشاره به اجرای چندین پروژه‌ زیربنایی گفت: برخی از پروژه‌های زیر بنایی کشوری و ملی هستند که ارزش ریالی پروژه‌های در حال اجرا بالغ بر هزار میلیارد تومان است که از پیشرفت‌های خوبی برخوردار است.

داراب زاده با تاکید بر اینکه همزمان با پایش و اصلاح نقاط اسیب‌پذیر در استان اقدامات موثر دیگری را در حال انجام است، افزود: پروژه های اضطراری در دست اقدام داریم که شامل ۸ پروژه زیر بنایی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در حال انجام است که از این تعداد ۶ پروژه به بهره برداری رسیده و ۲ پروژه دیگر در هفته‌های آینده به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان اقدامات موثری در سطح ملی انجام داده است، گفت: برق گیلان با نقدینگی معادل ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان،به نمایندگی از شرکت‌های برق کشور، پروژه انجام داده و مورد تشویق قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان افزود: با پیگیری‌های مداوم گیلان توانستیم ساختگاه‌های استان گیلان را برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی به تصویب و تایید رسانیدم.

وی ادامه داد: در آینده با برگزاری مناقصه از سوی ساتبا ۴ نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در استان گیلان احداث می‌شود.

داراب زاده با اشاره به اینکه این نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان رودبار اجرایی خواهد شد، گفت: همیشه از استان گیلان به عنوان یک استان بارانی یاد می‌کردند که با احداث این نیروگاه خورشیدی در گیلان نقطه عطفی در تولید برق را شاهد خواهیم بود.

مجوزی برای استخراج رمزارز صادر نشده است

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد مدیریت مصرف در پیک گرما گفت: از مردم میخواهیم مثل همیشه به روال سنوات قبل هوشمندانه از برق استفاده کنند.

داراب زاده ادامه داد: منظور از مدیریت مصرف استفاده نکردن و کم مصرف کردن نیست بلکه درست مصرف کردن است.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد تعمیرات نیروگاه‌های سراسر کشور انجام شده است گفت: تمام نیروگاه‌های کشور در امادگی کامل هستند.

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان در پاسخ به سوال دیارمیرزا در مورد مراکز مجاز استخراج رمز ارزها گفت: هیچ مجوزی از سوی شرکت برق منطقه‌ای در مورد استخراج رمز ارزها صادر نشده است.

وی در مورد مشکلات برق در بخش سنگر نیز گفت:  تمام تلاش ما این است که امسال حتی به صورت موقت هم یک ایستگاه پست ۶۳ کیلوولت را نصب کنیم تا مشکلات برق در این بخش حل شود.

Share