مجری طرح تولید پراکنده شرکت برق منطقه ای گیلان اعلام کرد:

فاز اول نیروگاه ۲۵ مگاواتی ماسال در سال جاری به بهره برداری می رسد

حسن والی، مجری طرح تولید پراکنده شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: هدف از احداث این نیروگاه، در مرحله اول تامین برق مصرفی مورد نیاز شهرک صنعتی ماسال بوده که انرژی مازاد تولیدی نیروگاه پس از نصب تمامی واحدها می تواند موجب کاهش بار ترانس های پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ماسال شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن والی، مجری طرح تولید پراکنده شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: هدف از احداث این نیروگاه، در مرحله اول تامین برق مصرفی مورد نیاز شهرک صنعتی ماسال بوده که انرژی مازاد تولیدی نیروگاه پس از نصب تمامی واحدها می تواند موجب کاهش بار ترانس های پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ماسال شود.

وی افزود: این نیروگاه قابلیت تولید همزمان برق و حرارت را دارا بوده و توسط شرکت امیران در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع در حال احداث می باشد.

والی گفت: احداث این نیروگاه با ظرفیت ۲۵ مگاوات در نظر گرفته شده است، اما به دلیل مشکلات مربوط به گازرسانی به شهرک صنعتی ماسال، در فاز اول تنها ۱/۵ مگاوات از نیروگاه به بهره برداری خواهد رسید.

مجری طرح تولید پراکنده گفت: در حال حاضر سه دستگاه ژنراتور هر کدام به ظرفیت ۵۰۰ کیلووات نصب گردیده و پس از تأیید طرح اتصال به شبکه توسط شرکت توزیع نیری برق، با عنایت به مراحل پیشرفت فیزیکی پروژه ، در طی مدت کمتر از یک ماه فاز اول این پروژه قابل افتتاح و بهره برداری خواهد بود.

گفتنی است که نیروگاه مذکور در مقایسه با نیروگاه های بزرگ حرارتی، سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته و علاوه بر بالاتر بودن راندمان الکتریکی، امکان استفاده از راندمان حرارتی نیروگاه برای تامین سیستم گرمایشی مورد نیاز شرکت های فعال در شهرک صنعتی را نیز خواهد داشت.

Share