شهردار رشت در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری؛

استفاده از تجربیات شهرهای بزرگ در حوزه پدافند غیرعامل | لزوم حفظ و نگهداری ماشین آلات اورهال شده

سید امیر حسین علوی شهردار رشت در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری با تاکید بر اینکه در حوزه مقابله با بحران‌های احتمالی هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست، گفت: پیگیری و برنامه ریزیهای لازم قبل از وقوع بحران، مانع از هرگونه کم‌کاری و کاستی در زمان وقوع بحران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت، ظهر روز یکشنبه هشتم آبان ۱۴۰۱ به ریاست سید امیر حسین علوی شهردار رشت و با حضور معاونین، مدیران مناطق و روسای سازمانهای شهرداری در راستای پدافند غیرعامل، آمادگی نیروی انسانی، اورهال ماشین آلات، تعمیر تجهیزات و تامین نیازهای ضروری شهر و شهرداری برگزار شد.

شهردار رشت در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه ریزیهای مقابله با بحران هم اینک در حال انجام است، بنابراین هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست و همه حوزه‌ها باید با همدلی و کمک یکدیگر نسبت به مدیریت بحران اقدام کنند.

سید امیر حسین علوی ضمن تاکید بر مواردی همچون حفظ و نگهداری ماشین آلات اورهال شده، به روزرسانی چارت بحران و تامین نیروی انسانی ابراز داشت: انتظار دارم هر چه سریعتر دستورالعملهای مربوط به بحران‌هایی نظیر زلزله و وقوع سیل نیز پیگیری و مورد توجه قرار گیرد.

وی استفاده از تجربیات شهرهای بزرگ در حوزه پدافند غیرعامل را هم لازم و البته راه‌گشا خواند و اذعان کرد: مناطق پنجگانه شهرداری رشت باید با تمرکز بر روی ظرفیت شرکتهای خصوصی، از توان ماشین آلات آن‌ها در مواقع بحرانی استفاده کنند.

شهردار رشت اضافه کرد: سازمان عمران شهرداری رشت می‌بایست پیگیریهای لازم را در مورد موضوعات مطروحه داشته باشد، همچنین هر کدام از مناطق پنجگانه لازم است به صورت مستقل تجهیزات و ماشین آلات را برای مواجهه با بحران در اختیار بگیرند.

لازم به ذکر است، در این جلسه در خصوص موضوعاتی همچون بودجه و اعتبارات حوزه مدیریت بحران، اورهال ماشین آلات، موارد سخت‌افزاری و نرم افزاری، تجهیزات مورد نیاز، تامین نیروی انسانی، سامانه ناوبری، خدمات لجستیکی، تخصیص اعتبارات لازم جهت اورهال و تعمیر ماشین آلات بحران بررسی و مباحثی انجام و مقرر شد جلسه‌ای نیز با حضور بازرسان سازمانها و مناطق پنجگانه شهرداری رشت برای آسیب‌شناسی در حوزه مدیریت بحران برگزار شود.

Share