شهردار رشت خبر داد:

بهره‌برداری از فاز اول پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان در ۱۴۰۱ | احداث باغ گیاه شناسی، باغ اکولوژیک و باغ گل‌ها

سید امیر حسین علوی شهردار رشت گفت: در تلاشیم تا با تأمین زیرساختهای مورد نیاز، فاز اول پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان را امسال به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی شهردار رشت اقداماتی که در راستای پروژه پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان در حال انجام است را تشریح کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه تدوین شده شهرداری رشت، فرآیند احداث و عملیات اجرایی پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان در خرداد ماه امسال مجدداً به مرحله اجرا درآمده است.

شهردار رشت افزود: با اقداماتی مانند افزایش سطوح ارزشی پارک، باز توزیع مراکز دیدنی، افزایش سطوح معابر با هدف اتصال دو بخش پارک و افزایش جذابیت‌های طبیعی پارک در قالب احداث باغ گیاه شناسی، باغ اکولوژیک و باغ گل‌ها که همگی در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفته است، پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان در ردیف پارکهای کم نظیر کشور قرار می‌گیرد.

سید امیر حسین علوی گفت: فرآیند جنگل کاری در پارک لاکان از گذشته با هدف درختکاری صورت گرفته و در آن از گونه‌های خاصی در این کار استفاده شده است.

وی تصریح کرد: عملیات احداث معابر پارک و اجرا و جانمایی بیش از ده کیلومتر معابر اصلی و فرعی در سال گذشته انجام شده بود و امسال با انتخاب پیمانکار و تأمین مصالح، عملیات اجرایی آن شروع شده و در حال آماده‌سازی برای تخلیه مصالح و انجام آسفالت معابر است.

شهردار رشت یادآور شد: با این کیفیت و با تامین زیرساختهای مورد نیاز انتظار می‌رود در طول سال ۱۴۰۱ فاز اول پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان برای شهروندان قابل استفاده شود و برای سال ۱۴۰۲ هم کلیت پارک با امکانات مناسب‌تری قابل بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

Share