مدیرعامل توزیع برق گیلان خبر داد؛

احداث ۱۳ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار در گیلان طی ۳ سال آینده!

مهدیزاده گفت: افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی و همچنین کاهش خطر آتش سوزی در مناطق مشجر و جلوگیری از تخریب محیط زیست و تسهیل در ارائه سرویس امن و مطمئن به مشترکین محترم را از مزایا و محاسن شبکه با کابل هادی روکشدار (خودنگهدار) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به منظور ارتقاء کیفی شبکه‌های توزیع برق استان گیلان و سرعت بخشیدن به پروژه تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار و به منظور استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران؛ جلسه هم اندیشی و هماهنگی برای چگونگی اجرای این پروژه بزرگ در استان به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق گیلان برگزار شد.

این نشست با حضور پرویز محمدنژاد، نماینده مردم لنگرود و رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی، مدیران ارشد شرکت توانیر بهمراه مدیرعامل و معاونین توزیع برق گیلان برگزار و طی آن به بحث و گفتگو پیرامون چگونگی اجرای طرح بزرگ برکناری شبکه‌های فرسوده پرداخته شد.

در این نشست محمدنژاد گفت: در برخی مناطق استان با توجه به انباشت فرسودگی شبکه طی سالیان اخیر و افزایش تعداد مشترکین ممکن است، شاهد خاموشی‌ها یا مشکلاتی از قبیل ضعف برق و غیره باشیم که تلاش برای رفع این مشکلات در کمترین زمان ممکن جزء برنامه‌های اصلی استان در حوزه برق و انرژی است بوده و اجرای طرح‌های جهادی تبدیل شبکه فرسوده به کابل خودنگهدار در همین راستا ضروری است.

رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی و نماینده مردم لنگرود در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ارایه چالش‌های استان در حوزه انرژی پرداخت و پیشنهادات و درخواست‌های لازم برای بهتر شدن و شکوفایی این حوزه مهم و زیر ساختی را ارائه کرد.

همچنین در این نشست محمدتقی مهدیزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: استان گیلان یکی از فرسوده‌ترین شبکه‌های توزیع برق را دارد و عمده این فرسودگی به دلیل شرایط آب و هوایی استان است و تلاش داریم عقب ماندگی موجود در بخش نوسازی شبکه با سرعت اجرایی شود تا مردم شریف استان از نتایج آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره شبکه هوایی فشار ضعیف مسی در استان ۲۰ هزار کیلومتر است، افزود: طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده از این میزان شبکه هوایی مسی تاکنون ۷ هزار کیلومتر آن با کابل خودنگهدار احیا شده است و ۱۳ هزار کیلومتر باقی مانده طی ۳ سال آینده به اتمام خواهد رسید.

مهدیزاده تاکید کرد: تامین منابع مالی لازم برای اجرای این پروژه مستلزم همراهی و همدلی مسئولین استان و نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی است تا به بهترین راه و سریع‌ترین شیوه ممکن رفاه مردم در حوزه برق تامین شود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی و همچنین کاهش خطر آتش سوزی در مناطق مشجر و جلوگیری از تخریب محیط زیست و تسهیل در ارائه سرویس امن و مطمئن به مشترکین محترم را از مزایا و محاسن شبکه با کابل هادی روکشدار (خودنگهدار) است.

در این جلسه مجید گودرزی رئیس گروه تحلیل و گزارشات تخصصی شرکت توانیر، مهرداد صمدی مدیر دفتر کاهش تلفات شرکت توانیر بهمراه مهندس قارداشی حضور داشتند و اعلام داشتند: امروزه نقش و اهمیت انرژی و تأثیر آن در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست، انرژی به یکی از عوامل مهم در فرآیند رشد و توسعه تبدیل شده و کاهش مصرف برق موجب کاهش سرمایه‌گذاری در تجهیز صنعت برق می‌شود.

مدیران ارشد شرکت توانیر بر لزوم وجود عزم و اراده لازم و همچنین تدوین برنامه صحیح به منظور اجرای پروژه مهم و حیاتی احداث کابل خودنگهدار در گیلان و برکناری شبکه‌های فرسوده تاکید کردند.

Share