عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد:

آرامش در مدارس برقرار است | برگزاری جلسات توجیهی برای دانش‌‌آموزان در راستای جهاد تبیین

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص عملکرد وزیر آموزش و پرورش در این روزها گفت: در جلسانی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم و توضیحاتی که دادند، مشخص است که نتیجه‌ تدابیرشان در مدارس قابل مشاهده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایلنا، خلیل بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص نحوه علمکرد وزارت آموزش و پرورش در ناآرامی‌های اخیر گفت: وزارت آموزش و پرورش تدبیر خوبی در این راستا داشته است. برخی دانش آموزان شاید نسبت به برخی موضوعات موجود آشنا نیستند و نمی‌دانند جریان چیست. برای اینکه آن‌ها نسبت به این مسائل مطلع شوند، هم معلمان پرورشی و هم مجموعه مدیران آموزش و پرورش جلسات توجیهی و برنامه‌های مربوط به مسائل نظام، کشور و کارهایی که تا به حال انجام شده است را برگزار کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این جلسات، مدیران مقایسه‌ای را نسبت به حال و گذشته کشور در پیش از انقلاب داشته و دارند و دستاوردهایی که تا به حال نظام داشته است را برای دانش آموزان تبیین می‌کنند و دانش آموزان نیز نسبت به این مسئله ذهن‌شان روشن می‌شود و به نظر می‌رسد کارهای فرهنگی خوبی را در شرایط فعلی انجام می‌دهند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا تدبیر اندیشه شده توسط آموزش و پرورش، تدابیری هست که فضای مدارس را به سمت آرامش سوق دهد، گفت: بله. آموزش و پرورش این کار را شروع کرده و اتفاقا تدابیرش نتیجه داده و اثربخش بوده است. در مجموع براساس آنچه از این تدابیر می‌دانیم و در جلساتی که با وزیر محترم آموزش و پرورش داشتیم و توضیحاتی که دادند، مشخص است که نتیجه‌ تدابیرشان در مدارس قابل مشاهده است و به صورت عینی سرکشی هم داشتیم و در این مدت آثار این برنامه‌ها را دیده‌ام و آرامش و فضایی که در محیط مدارس وجود دارد را می‌توان به عینه دید. هر مسئله‌ای اگر درست توجیه شود و در موردش بصیرت کافی به وجود بیاید، قطعا اثر خودش را می‌گذارد.

او در ادامه اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش جلسات توجیهی برگزار کرده است و با خانواده‌های دانش آموزان صحبت شده است و حتی با خود دانش آموزان هم صحبت شده است و این بخشی از اقداماتی است که در این ایام توسط این وزارتخانه صورت گرفته است.

بهروزی‌فر در خصوص ناآرامی‌ روز گذشته در هنرستان صدر تهران اظهار کرد: تقریبا می‌توان گفت بخش عمده‌ای از مشکل حل شده و آن چیزی که در فضای مجازی عنوان می‌کنند، تکرار مکررات گذشته است و موارد قبلی را برجسته می‌کنند و الان چیزی ندارند که مطرح کنند. عموما مسائل در سطح مدارس تمام شده است و در محیط مدرسه چیزی نداریم و اتفاقاتی که در گذشته رخ داده را تحت این عنوان که الان اتفاق افتاده است، در فضای مجازی شبیه‌سازی می‌کنند.

Share