فرماندار آستارا خبر داد؛

صدور پروانه برای ۱۰ واحد نانوایی آزادپز | جریمه ۲ میلیارد تومانی برای ۹۰ واحد صنفی متخلف در آستارا

رضایی‌پور با اشاره به تصمیم کارگروه آرد و نان شهرستان جهت صدور پروانه پخت و عرضه آزاد نان برای برخی واحد های نانوایی بیان کرد: طبق درخواست های داده شده توسط افراد واجد شرایط با بررسی موارد در آینده نزدیک، برای ۱۰ واحد نانوایی آزادپز برای ارائه خدمات به هتل ها، کبابی ها و واحد های مرتبط پروانه فعالیت صادر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کارگروه آرد و نان و ستاد تنظیم بازار شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به تلاش های صورت گرفته در ماه های گذشته در خصوص نصب دستگاه های هوشمند خرید نان در شهرستان اظهار کرد: با همکاری دستگاه های متولی شامل بانک سپه و اعضای کارگروه آرد و نان شهرستان، آستارا با آمار ۹۸ درصد رتبه اول نصب دستگاه های هوشمند خرید نان در گیلان را کسب کرد و باید همواره با تلاش شبانه روزی پیشگام حوزه توزیع و عرضه نان با کیفیت و مناسب به مردم عزیز شهرمان باشیم.

عنایت رضایی‌پور با اشاره به تصمیم کارگروه آرد و نان شهرستان جهت صدور پروانه پخت و عرضه آزاد نان برای برخی واحد های نانوایی بیان کرد: طبق درخواست های داده شده توسط افراد واجد شرایط با بررسی موارد در آینده نزدیک، برای ۱۰ واحد نانوایی آزادپز برای ارائه خدمات به هتل ها، کبابی ها و واحد های مرتبط پروانه فعالیت صادر خواهد شد و قیمت عرضه نان در این واحد ها به صورت آزاد خواهد بود.

رضایی پور با اشاره به برخورد جدی بازرسان کارگروه آرد و نان شهرستان با واحد های صنفی متخلف بیان کرد: در ۲ ماهه شهریور و مهر سال جاری تاکنون  یک هزار و ۲۴۸ واحد صنفی مورد بررسی قرار گرفتند که برای ۹۰ واحد متخلف تشکیل پرونده شده و به میزان ۲ میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان جریمه برای این واحد ها صادر شده و عمده این تخلفات شامل گرانفروشی، عدم درج قیمت، تقلب، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات بوده است.

نماینده عالی دولت در آستارا ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری در راستای برخورد با تخلفات ارزی در حوزه قاچاق کالا و ارز، ۱۲۲ پرونده به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان توسط تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.

فرماندار آستارا یادآور شد: باید اذعان داشت که هنوز در این شهرستان نانوایی صنعتی به معنای واقعی وجود ندارد که باید کمک شود در چهار نقطه پر تردد شهر که واحدی امکانات و فضای لازم را دارد، به واحدی صنعتی تبدیل شود تا در زمینه پخت انواع نان مشکلات کاهش یابد.

وی بیان کرد: یکسان کردن ساعت آغاز و پایان فعالیت نانوایی‌های نیز می‌تواند به رفع بیشتر مشکل صف‌های طویل نان در شهرستان آستارا کمک کند تا مردم وقت کمتری برای تهیه نان اختصاص دهند و اقدامات لازم در این حوزه صورت گرفته است.

رضایی پور با تاکید بر لزوم توجه به توزیع عادلانه کالاهای اساسی تصریح کرد: در همین راستا در دوماهه شهریور و مهر سال جاری ۱۷ تن مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۴۸ هزار تومان در سطح شهرستان توزیع شده و توجه به عدالت توزیع جهت استفاده سطوح مختلف خانوارها مورد تاکید دولت کار و کرامت است.

Share