رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد؛

زبان محلی استان‌ها به کتاب درسی اضافه می شود | اختصاص ۳۸ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از بررسی پیشنهادهای ارسال شده و موافقت اعضای این کمیسیون با اضافه شدن کتاب زبان محلی استانها درمقاطع متوسطه از سال آینده حبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، علیرضا منادی سفیدان شامگاه پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات وفناوری مجلس شورای اسلامی با مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و مدیران آموزش وپرورش شهرستان آمل درمحل دانشگاه شمال آمل گفت: کتاب زبان محلی استان‌ها متناسب با زبان و گویش هر استان و با هدف احیای زبان‌های محلی و هویت بخشی به آن‌ها تدوین شده و در برنامه‌های درسی دانش آموزان در سال تحصیلی آینده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اضافه شدن واحد درسی حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ مردم آمل به کتاب درسی نیز به عنوان یک مطالبه جدی حماسه سازان آملی که در وصیت نامه امام راحل نیز ثبت شده، درخواست شده که در مراحل کار کارشناسی و بررسی قرار دارد.

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری در خصوص رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: با تلاش مجلس و رایزنی در دولت قبل، لایحه رتبه‌بندی مطرح و تصویب شد که این تحول بعد ازیک قرن بی‌سابقه بوده است.

منادی سفیدان بابیان اینکه در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان که از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرا شده، حدود ۸۰۴ هزار معلم را شامل خواهد شد، مجلس حساسیت زیادی نسبت به آموزش و پرورش دارد، و سند تحول بنیادین و اجرای آن در نظام آموزش و پرورش، برای مجلس مهم است.

وی افزود: طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش را نباید در حال حاضر مقایسه کرد، چرا که اثرات مثبت آن در سالهای آینده که باعث ارتقا شأن و جایگاه معلمان در جامعه خواهد شد، باید دید.

اختصاص ۳۸ هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه‌بندی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، همچنین از اختصاص ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: با وجود آنکه در دولت مانع پرداخت آن بودند، اما شورای نگهبان همراهی خوبی نسبت به اجرای این طرح داشته است.

منادی سفیدان افزود: دراین طرح حداقل حقوق پرداختی برای معلمان دوبرابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در صدور احکام مربوط به طرح رتبه‌بندی معلمان، مازندران نخستین استانی بوده که احکام مربوط به طرح رتبه‌بندی معلمان در حال توزیع به ادارات شهرستان‌ها و معلمان است.

نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه با حضور رئیس و اعضای کمیسیون به میزبانی شهرستان آمل در دو نوبت صبح وعصر برگزار شد.

Share