دبیر کنگره بین‌المللی میرزا کوچک اعلام کرد:

دعوت از گروه‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور برای ارائه طرح‌‌های مرتبط با تبیین شخصیت میرزا کوچک

دبیر کنگره بین‌المللی میرزا کوچک جنگلی از گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری سراسر کشور برای ارائه طرح‌‌ و ایده‌ تولید آثار مرتبط با تبیین شخصیت سردار جنگل دعوت کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا ثقتی، میرزا کوچک را شخصیتی هویت ساز، تاریخ ساز و تمدن ساز دانست و با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی پاسداشت این روحانی شهید و نهضت جنگل در آذر ماه امسال، از گروه‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور خواست طرح و ایده تولید آثار مرتبط با تبیین شخصیت میرزا کوچک را به دبیرخانه کنگره ارائه کنند.

وی با یادآوری برگزاری اجلاسیه تهران این کنگره بزرگ با حضور شخصیت‌های برجسته ملی و محققان و تاریخ پژوهان در برج میلاد تهران، مشارکت فعالان فرهنگی و هنری را در هر چه باشکوه‌تر و غنی‌تر برگزاری دیگر اجلاسیه‌های این کنگره موثر دانست.

دبیر کنگره بین‌المللی میرزا کوچک به پیش بینی اجرای ۷۰ نوع فعالیت برای برگزاری این کنگره اشاره و کنگره ملی تئاتر خیابانی، کنگره ملی شعر، رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب، تور میرزاشناسی، اجلاسیه‌های میرزا، همایش علمی میرزاکوچک، جایزه ادبی میرزا، ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند و ارکستر سمفونی میرزاکوچک را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

ثقتی بهره‌مندی از ظرفیت‌های والای فرهنگی و هنری و همیاری هنرمندان فرهیخته سراسر کشور برای ارائه طرح و ایده‌های تولید آثار مرتبط با تبیین شخصیت میرزاکوچک را مورد تأکید قرار داد.

Share