آیت الله فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت:

پاسخ موشکی ایران در تحقیر آمریکا برای ده‌ها سال دیگر قابل جبران نیست

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: بعضی از افراد در کسوت مسئولیت ها و سمن ها به ترویج اباحه گری می پردازند و می خواهند مردم را از ارزش های اسلامی دور کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی و تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) دریای بیکرانی است که همه وجود هستی از آن بهره می برند.

وی به ویژگی های فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: فاطمه(س) یک انسان مجاهد و خستگی ناپذیر در عرصه اجتماعی بود و از علی(ع) نه به خاطر اینکه پسر عمو و همسر او بود، دفاع کرد بلکه به خاطر اینکه ولی خدا بود جان خود را در این راه فدا کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عبادت بی نظیر از ویژگی های بارز فاطمه(س) بود، خاطرنشان کرد: زمانی که فاطمه(س) به عبادت می ایستاد تمام بدن ایشان به لرزه در می آمد.

آیت الله فلاحتی به جمع سیاست، دیانت، عبادت، عرفان و فقه در تاریخ هزار ساله شیعه در امام (ره) اشاره کرد و گفت: تمام این صفت ها در فاطمه(س) بود.

وی با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه در استان یزد مبنی براینکه اراده جدی برای بیرون کشیدن مال حرام از حلقوم حرام خواران وجود دارد، بیان کرد: در ۴۰ سال گذشته کسانی که مال مردم را خوردند باید در این دنیا توسط مسئولان دستگاه قضا به مجازات برسند یا در آخرت باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: بعضی ها در یک اداره کوچک خود و خانواده شان به چه نواها رسیدند و خویشاوندان را به زمین خواری و باندبازی مشغول کردند.

آیت الله فلاحتی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر وجود اژده‌های ۷ سر فساد اشاره کرد و یادآور شد: امیدوارم دستگاه قضای گیلان با گزارش دهی مردم، بتواند اموال حرام خوارانی که به نوایی رسیدند را از چنگ آنها بیرون آورد.

وی با اشاره به سخنان سودمند مقام معظم رهبری در نمازجمعه ۲۷ دی ماه سال جاری، اظهار کرد: همت ملت عزیز ایران باید به این باشد که قوی شوند زیرا تنها راه ملت ایران، قوی شدن است.

امام جمعه رشت بر قوی شدن در عرصه فرهنگ تاکید کرد و افزود: تمام بخش های جامعه اعم از اقتصاد، سیاست، مسئولیت ها، دفاع نظامی و … متاثر از فرهنگ است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اگر جامعه و فردی دارای فرهنگ بلند اسلامی و انسانی باشند ریزش ها کم می شود، تصریح کرد: امروز بعضی از افراد در کسوت مسئولیت ها و سمن ها به ترویج اباحه گری می پردازند، مروج اباحه گری در جامعه هستند و می خواهند مردم را از ارزش های اسلامی دور کنند.

وی بر قوی شدن در عرصه علم تاکید کرد و گفت: عده ای هنوز به جوانان ایرانی ایمان ندارند و معتقد هستند با دست گدایی به طرف دیگران می توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر قوی شدن در عرصه اقتصاد، خاطرنشان کرد: همه تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی کشور و حتی بین المللی به این باور رسیدند که ایران باید به دست ایرانی آباد شود و این امر امکانپذیر است.

آیت الله فلاحتی، خواستار جذب جوانان نوآور دانشگاه های گیلان توسط پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان استان شد و اظهار کرد: پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان باید پدیده های نوظهور را جذب کنند.

وی بر قوی شدن در عرصه دفاعی کشور تاکید کرد و یادآور شد: در برجام می خواستند موشک ها حتی موشک های کوتاه برد را از ما بگیرند و مقام معظم رهبری با نگاه تیزبین خود از منافع کشور دفاع کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه به مرور باید جفاهای اروپایی ها در برجام برای ملت ایران روشن شود، تصریح کرد: اگر سپاه و قوای مسلح نبودند، توانمندی موشکی ایران به این حد نمی رسید که بتواند پاسخ دندان شکن به آمریکا دهد.

آیت الله فلاحتی، حمله موشکی سپاه به پایگاه نظامی آمریکا را سبب به ذلت کشاندن این کشور دانست و بیان کرد: آمریکا متوجه شد با ملت شجاع ایران مواجه است و پاسخ موشکی ملت ایران در تحقیر آمریکا برای ده ها سال دیگر قابل جبران نیست.

وی با اشاره به انتصاب سردار قاآنی به فرماندهی سپاه قدس، اظهار کرد: تمام سرداران ما مانند سپهبد شهید سلیمانی هستند ضمن اینکه از برگزاری مجالس بزرگداشت شهید سلیمانی در نقاط مختلف کشور و گیلان از مردم ایران و گیلان قدردانی می کنم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به راهکارهای تربیت اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارهای تربیت کودک و متربی، تنبیه است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه تنبیه دارای دو مرحله گفتاری و رفتاری است، خاطرنشان کرد: گفتار دارای دو نوع نرم و آرام و تند و خشن است، خاطرنشان کرد: گفتار نرم و آرام مرحله نخست تنبیه است البته زبان نباید خارج از عقل و شرع باشد.

وی به ظرفیت ها و تهدیدهای ابزار امروز به ویژه موبایل اشاره کرد و یادآور شد: صحبت کردن با موبایل در جلسه ها تحقیر دیگران است و مسئولان در جلسه ها نباید از تلفن همراه استفاده کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ استفاده از تلفن همراه در جامعه، بیان کرد: استفاده مطلوب از ابزار امروزی بسیار مهم و اثرگذار است.

آیت الله فلاحتی، استفاده از کلمه (نه) در تربیت فرزندان را موثر دانست و تصریح کرد: انسان در سختی هاست که می تواند مردوار بیرون آید و ساختار دنیای خود را بسازد.

Share