خواص و مضرات ارده شیره برای بدنسازی

برای تهیه ارده شیر می توان از شیره انگور، شیره خرما یا شیر توت استفاده کرد  این خوراکی به عنوان صبحانه یا میان وعده بسیار سیر کننده و انرژی زا است. این غذا طعمی شیرین و دلچسب بدون شکر دارد، دو ماده اصلی این غذا کنجد و شیره است.

خواص و مضرات ارده شیره برای بدنسازی

ارد شیره (شیره و ارده) برای چیست؟

برای تهیه ارده شیر می توان از شیره انگور، شیره خرما یا شیر توت استفاده کرد  این خوراکی به عنوان صبحانه یا میان وعده بسیار سیر کننده و انرژی زا است. این غذا طعمی شیرین و دلچسب بدون شکر دارد، دو ماده اصلی این غذا کنجد و شیره است. ارده و شیره خواص خاص خود را دارند، اما گیاهخواری و بدون گلوتن بودن آنها را خاص می کند. همچنین خود شما با دستگاه ارده گیر میتوانید به صورت طبیعی مرغوب ترین ارده را تهیه نمایید.

خواص ارده شایر برای سلامت زنان و مردان

ارده غذایی پرچرب است اما چربی آن کاملا طبیعی و مفید است، مصرف شیره آن از تشکیل لخته خون در بدن جلوگیری می کند و فشار خون را تنظیم می کند. ارده و شیره دارای ویتامین های E، A، C و همچنین خواص آنتی اکسیدانی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. ترکیب آب میوه با ترب باعث افزایش پلاکت در خون می شود و برای کسانی که پلاکت پایین دارند بسیار مفید است.

خواص آب ارده برای رفع یبوست

ارده خاصیت ملین و پاک کنندگی دارد، کسانی که یبوست دارند می توانند از ارده برای رفع یبوست استفاده کنند.

خواص آب ارده برای آقایان

شیره تخمیر شده در مردان باعث حرکت اسپرم و تعداد اسپرم می شود، برای رفع مشکل کمبود اسپرم در مردان توصیه می شود از ترکیب ارده و شیره سه تا چهار بار در هفته به عنوان صبحانه استفاده شود.

خواص ارده شیره در بدنسازی

یکی دیگر از خواص ارده شیر برای بدنسازی است. این ترکیب باعث افزایش توده عضلانی ورزشکاران می شود که برای بدنسازان قابل استفاده است.

خواص شیره ارده برای معده

یکی از فواید مهم شیره انگور تصفیه است. خوردن آب انگور اسیدهای غیر ضروری و اوره را از بدن دفع می کند، بنابراین معده و روده را از باقی مانده غذا پاک می کند. شیره انگور باعث خون سازی و همچنین ضد گاز است و مخلوط کردن آن با ارده خواص آن را چند برابر می کند.

خواص ارد شیره برای کودکان

کودکان مسن هستند و به مواد مغذی نیاز دارند، آب میوه یکی از موادی است که دارای مواد مغذی زیادی است، خوردن این غذای سالم برای کودکان بسیار مهم است و بهتر است فست فودی که سرد است و باعث بیماری می شود جایگزین شود. کودکان کم وزن می توانند از این ترکیب در صبحانه خود استفاده کنند. از شیره خرما می توان برای تقویت و شیرین کردن غذای کودک نیز استفاده کرد زیرا در تهیه آن از شکر استفاده نمی شود.

خواص آب ارده برای کاهش وزن

خوردن ارده کنجد می تواند اشتها را کاهش دهد و از پرخوری جلوگیری کند. اگر می خواهید لاغر شوید، می توانید یک تا دو قاشق غذاخوری آرد کنجد را یک تا نیم ساعت قبل از غذا میل کنید تا از اشتهای کاذب شما جلوگیری شود و در نظر داشته باشید که مصرف بیشتر از آن می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. شما با مراجعه به سایت اصفهان صنعت میتوانید از تمامی آموزش ها برخوردار شوید.

خواص ارده شیره در دوران بارداری

شیره خرما پرانرژی است و زنان باردار می توانند با خوردن شیره آن انرژی تخلیه شده خود را در دوران بارداری دریافت کنند.

خواص ارده و شیره در بیماری های کلیوی و کلیوی

زیرا یکی از خواص آب میوه به خصوص شیره انگور خاصیت پاک کنندگی آن است که می تواند به دفع اوره و اسیدهای مضر بدن و همچنین اختلالات کلیوی کمک کند.

سایر فواید ارده شیر برای سلامتی و درمان بیماری ها

شیره خرما و ارده دو ماده غذایی مقوی هستند که علاوه بر خواص سلامتی که برای بدن به ارمغان می آورند، برای درمان برخی بیماری ها نیز مفید هستند.

خرما و شیره ارده مواد غذایی انرژی زا هستند و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند، به خصوص برای فصل زمستان که بدن به غذاهای گرم و انرژی زا نیاز دارد.

شیره خرما و ارده به دلیل خاصیت ضد ترومبوتیک (ضد انعقاد) از لخته شدن خون در بدن جلوگیری می کند.

شیره خرما و ارده با کاهش سطح کلسترول خون و با افزایش جریان خون و جلوگیری از لخته شدن خون به تنظیم فشار خون و ضربان قلب کمک می کند.

خرما و ارده حاوی چربی های سالم و طبیعی به نام سسامین و سزامول است، این چربی های طبیعی در حفظ سلامت قلب و عروق موثر بوده و از بسته شدن رگ های منتهی به قلب جلوگیری می کنند.

خرما و ارده سرشار از پروتئین است و نیاز روزانه به اسید فولیک را تامین می کند.

شیره خرما و ارده خاصیت ملین و پاک کنندگی دارد و یبوست را درمان می کند.

نحوه استفاده از ارده و شیره

ارده کنجد به نسبت مساوی با شیره انگور یا خرما مخلوط می شود، به دلیل شیرینی انواع شیره، سعی کنید از شیره کمتری برای مخلوط کردن با ارده استفاده کنید، می توانید این مخلوط را با نان یا در شیر میل کنید، از ولرم، فرنی، برنج استفاده کنید. شیر یا حتی هنگام پخت کیک و شیرینی.

خواص ارده و عسل

ترکیب ارده و عسل نه تنها در ایران بلکه در کشورهایی مانند عراق، لبنان، بلغارستان، ترکیه و ارمنستان وجود دارد و به عنوان یک صبحانه کامل استفاده می شود و به دلیل گرم بودن ارده و عسل، می توان از این ترکیب استفاده کرد. به عنوان دارویی برای جلوگیری از درد مفاصل و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف شود. زردچوبه و عسل مشکلات کبد و کلیه را بهبود می بخشد و از آرتروز پیشگیری می کند. شما با خرید دستگاه ارده گیر میتوانید به راحتی روزانه ارده خود را تولید کنید.

آسیب ناشی از ارده و شیره خرما

گندم سیاه طبع بسیار گرمی دارد و در ترکیب با شیره خرما ارزش غذایی آن افزایش می یابد اما این ترکیب به دلیل کالری بالا بسیار چاق کننده است همچنین اختلال در میزان امگا ۳ در بدن باعث گرفتگی رگ های خونی می شود. مصرف شیره خرما برای دیابتی ها نیز مضر است و بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. اگر به دنبال خرید دستگاه شالی کوبی ، دستگاه کره گیر و دستگاه ارده گیر با قیمت مناسب هستید میتوانید به سایت اصفهان صنعت مراجعه فرمایید.

Share