کارگرنیا بر اساس قانون شورا هر ماه باید ۲ جلسه برگزار کند

تعطیلی جلسات شورای شهر رشت پس از بازگشت مجدد علوی؟! | رئیس شورا پاسخ داد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به روند برگزاری جلسات صحن شورای رشت گفت: جلسات شورا طبق روال قانونی در نیمه اول و دوم هر ماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «دلیل‌ عدم برگزاری جلسات شورای شهر رشت چیست؟» یکی از عناوینی بود که توسط مخاطبان در سامانه فارس من ثبت شد.

مخاطب در ثبت این سوژه مطرح کرده که بعد از صدور رای موقت دیوان عدالت اداری مبنی بر بازگشت شهردار رشت، شورا از برگزاری جلسات عمومی و کمیسیون‌ها خودداری کرده است. آیا تعمدی در کار بوده مبنی بر اینکه جلسات برگزار نشود و کارهای شهر تعطیل شود؟

محمد حسین واثق کارگرنیا در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه بر اساس قانون شورا هر ماه باید ۲ جلسه برگزار کند، اظهار کرد: همچنین شورا می‌تواند بر اساس ضرورت، جلسات فوق‌العاده‌ای را در طول ماه برگزار کند.

وی با بیان اینکه بررسی لوایح ارسالی از سوی شهرداری در اولویت کار شورا است، افزود: شورا در صورتی که لوایحی از سوی شهرداری ارسال شود که ضرورت داشته باشد می‌تواند جلسات فوق العاده داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به‌ عدم ارسال لوایح مهم از سوی شهرداری رشت به شورا بیان کرد: اخیرا لایحه‌ای از سوی شهرداری رشت به شورا ارسال نشده و فقط چند مورد کمک مالی به اشخاص و یا گروه‌های خاص از سوی شهرداری به شورا ارسال شد که ضرورتی برای برگزاری جلسات فوق العاده نداشت.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی شورا نیز در حال برگزاری است، گفت: موضوعات مختلف شهری در کمیسیون‌های تخصصی شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد و پیشنهادات کمیسیونها در صحن شورا بررسی و مصوبات جهت اقدام لازم به شهرداری ارسال می‌گردد.

 

Share