بازدید رئیس و اعضای شورای ششم از سراوان؛

 تمام اتفاقاتی که در گذشته در سراوان انجام شده، بیشتر جنبه نمایشی داشته است

در بازدید رئیس و اعضای شورای ششم از سراوان؛ رئیس شورای شهر رشت گفت: رفع مشکل سراوان از اولویت‌های کاری شورای ششم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس و اعضای شورای ششم شهر رشت با همراهی معاونین حمل و نقل و امور زیربنایی و خدمات شهری و مدیریت پسماند شهرداری رشت از تصفیه خانه شیرابه لندفیل سراوان بازدید کردند.

رئیس شورای شهر رشت در این بازدید با اشاره به وضعیت انباشت زباله در سراوان اظهار کرد: بحث سراوان به خاطر مشکلاتی که برای ساکنین منطقه و حتی مردم شهرستان رشت و استان گیلان ایجاد کرده است موضوعی مهم و از اولویت‌های کاری شورای ششم است.

محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه به دنبال تبلیغاتی کردن حل این مشکل نیستیم، افزود: حل این مشکل خواسته بحق ساکنین منطقه است و باید به جدیت پیگیری شود.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه رفع مشکل سراوان نیازمند همراهی دیگر مسئولان است، بیان کرد: روند پروسه این کار باید همراه با نتیجه باشد و باید از نظرات کارشناسان و مشاوران بیرونی از جمله آب و فاضلاب، محیط زیست و… نیز برای این مهم استفاده شود.

وی با تاکید به اینکه سراوان مستقیم و غیر مستقیم با سلامت مردم مرتبط است، گفت: شیرآبه‌های ناشی از زباله سراوان زنگ خطر جدی برای سلامت ساکنین منطقه و مردم رشت محسوب می‌شود و امیدواریم با عزمی جدی و تعاملات سازنده شاهد برطرف شدن این دغدغه چندین‌ساله باشیم.

مسئله زباله سراوان در اولویت موضوعات کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری است

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت نیز در این بازدید با بیان این پرسش که مسئله اصلی منطقه سراوان کوه زباله است یا تصفیه شیرابه، اظهار کرد: فرض کنیم TTS راه اندازی و اکنون مشغول به سوزاندن آخرین کیلوگرم از زباله‌های انباشته در سراوان باشد، با وجود این اتفاق هم متاسفانه تا ۳۰ سال آینده شیرابه به آب‌های زیرزمینی نفوذ می‌کند.

سید حسین رضویان با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین موضوع در منطقه سراوان حل مسئله زباله است، گفت: با توجه به اینکه دبی خروجی شیرابه در سراوان در برخی فصول ۱۶ لیتر بر ثانیه است، پروژه‌ای که در افق طرح خود با دبی سه لیتر بر ثانیه کار میکند به معنی آنست که ما در حال انجام کار آزمایشگاهی هستیم و این کار با لحاظ نمودن هزینه فایده آن از ارزش کاربردی لازم برخوردار نیست.

 تمام اتفاقاتی که در گذشته در منطقه سراوان انجام شده، بیشتر جنبه نمایشی داشته است

مسعود عباس‌نژاد، دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این بازدید با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته، بازدید اعضای شورا و شهرداران اسبق صرفا به دیدن مشکلات سراوان منوط شده است، اظهار کرد: در این سال‌ها هیچ اتفاقی برای بهبود بحث زباله در این منطقه نیفتاده است.

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه باید هر چه سریعتر می بایست مشکلات مردم این منطقه را برطرف کرد، گفت: تمام اتفاقاتی که در گذشته در منطقه سراوان انجام شده است، بیشتر جنبه نمایشی داشته است.

عضو شورای شهر رشت در پایان افزود: با توجه به اینکه در مهر ماه تعداد حشرات در این منطقه افزایش پیدا میکند باید تدبیری اندیشیده شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

Share