به دلیل نقض حقوق بشر؛

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران | از وزیر ارتباطات تا فرماندهان انتظامی

اتحادیه اروپا امروز تحریم‌هایی را علیه وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی و بخش سایبری سپاه پاسداران اعمال کرد. دویچه وله گزارش داده است که، اتحادیه اروپا در پی مرگ مهسا امینی، تحریم‌هایی را علیه ۱۵ شخص و چندین نهاد ایرانی اعمال کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نام این افراد حقیقی و حقوقی که قرار است در فهرست تحریم ها قرار بگیرند، را در روزنامه رسمی اتحادیه منتشر کرده است.

در این لیست نام  یازده نفر از جمله محمد گچی چشمه رستمی، فرمانده پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی و حاج احمد میرزایی، رییس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ دیده می شوند.

همچنین نهادهایی چون گشت امنیت اخلاقی و ارشاد، سازمان بسیج مستضعفین، قرارگاه دفاع سایبری و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی پس از جلسه امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا مورد تحریم قرار می گیرند.

بر این اساس، دارایی افراد و نهادهای تحریم‌شده مسدود و از سفر به قلمرو اتحادیه اروپا منع شده‌اند. علاوه بر این، شهروندان و شرکت های اتحادیه اروپا از در دسترس قرار دادن وجوه مالی در اختیار آن‌ها منع شده اند.
تحریم‌های وضع شده همچنین شامل ممنوعیت صادرات تجهیزاتی می‌شود که ادعا شده ممکن است برای سرکوب داخلی و نظارت بر مخابرات استفاده شود.
به این ترتیب فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری، به ۹۷ شخصیت و ۸ نهاد افزایش یافت.

این در حالی است که در گفت‌وگوهایی که وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات اروپایی داشته، دیدگاه‌های ایران به صورت واضح به آنها توضیح داده شده است و این‌که اگر اروپایی‌ها مبادرت به اعمال تحریم‌های جدید کنند این اقدام آن‌ها غیر سازنده و غیر منطقی خواهد بود و طبیعتا ایران همانطور که نسبت به رفتارهای سازنده واکنش نشان می‌دهد نسبت به رفتارهای غیرسازنده نیز واکنش متناسب را انجام خواهد داد و در مورد منافع و مصالح ایران به هیچ وجه مسامحه و تعلل نخواهد کرد.

Share