از ۵۰ بانک تا موسسات حمل‌ونقل

لیست کامل افراد و شرکت‌های تحریم شده توسط آمریکا

در جریان بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران تعدادی از شرکت‌ها و موسسات، افراد و گروه‌های جدیدی نیز مورد تحریم قرار گرفتند که در آن نام ایران ایر به چشم می‌خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌‌ای با ایران و اعمال تحریم‌های دوباره علیه تهران، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که ۸ کشور می‌توانند همچنان بعد از ۵ نوامبر (۱۴ آبان) به واردات نفت از ایران ادامه دهند.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌ داری آمریکا، ۸ کشور چین، هند، کره‌جنوبی، ژاپن، ترکیه، یونان، ایتالیا و تایوان همچنان می‌‌توانند به واردات نفت از ایران ادامه دهند.

طبق تصمیم دولت آمریکا برای اعمال دوباره تحریم‌های ضد ایرانی، بخش انرژی، کشتیرانی و مالی ایران که شامل بیش از ۷۰۰ نهاد و شخص است، در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند و هرگونه تبادل مالی و تجاری با آن‌ها از نظر آمریکایی‌ها ممنوع می‌شود. بسیاری از این ۷۰۰ نهاد و شخص مورد تحریم، پیشتر در دوران اوباما نیز تحت تحریم بوده‌اند، هرچند که در پی توافق برجام، تحریم‌های اعمالی علیه آن‌ها معلق شد. با این حال حدود ۳۰۰ مورد از نهادها و اشخاص تحت تحریم به تازگی وارد فهرست تحریمی آمریکا شده‌اند.

در این لیست که به ادعای دولت آمریکا علیه دولت ایران است اما در واقع تاثیر مستقیم آن بر مردم بوده و نیازهای اصلی آنها را هدف قرار داده است. در این لیست  ۵۰ بانک و زیرمجموعه‌های آنها مورد تحریم قرار گرفتند که می‌توان در این زمینه به بانک ملی، تجارت، آینده، کارگشا، دی، پست بانک، قوامین، سپه و … اشاره کرد.

همچنین در این تحریم‌ها خطوط کشتیرانی ایران نیز به چشم می‌خورد که در این زمینه می‌توان به شرکت نفتکش ملی ایران اشاره کرد. همچنین در این لیست ایران ایر نیز به چشم می‌خورد.

لیست کامل شرکتها و موسسات تحریم شده از سایت وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا

Share