امام جمعه موقت رشت: تجمعات و اعتراضات اخیر با برنامه ریزی از پیش تعیین شده بوده است

تجمع اعتراضی علما و روحانیون در محکومیت آتش زدن مسجد امام کاظم (ع) رشت

جمعی از روحانیون در رشت در محکومیت اقدامات اغتشاشگران در هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم، آتش زدن مساجد و بی حرمتی به بانوان محجبه رشت و تخریب اموال عمومی در مسجد آیت الله شفتی تجمع کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جمعی از طلاب و روحانیون شهرستان رشت علیرغم برنامه‌های تبلیغی در سالروز رحلت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله سلم) و شهادت سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی (علیه السلام) تجمعی اعتراضی در مسجد حجت الاسلام و المسلمین شفتی خیابان لاکانی برگزار کردند.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین قربانپور امام جمعه موقت رشت ضمن محکومیت حرمت‌شکنی اغتشاشگران اظهار کرد: تجمعات و اعتراضات اخیر با برنامه ریزی از پیش تعیین شده بوده است.
وی افزود: نقش افرینی بینظیر و مدبرانه و شجاعانه رهبر معظم انقلاب دشمنان را بر آن داشت بار دیگر برای مقابله با نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی‌ و ضربه زدن به برنامه ریزی کنند.
امام جمعه موقت رشت تاکید کرد: در اغتشاشات اخیر برنامه ریزی چندجانبه فکری و زمانی و موقعیتی و حتی بهانه تراشی‌ها وجود داشته است.
حجت السلام قربانپور ادامه داد: سلاح‌ها و امکانات کشف شده در اختیار اغتشاشگران و انهدام تیم‌های تروریستی در گیلان و استان‌های دیگر و همچنین استفاده از ابزار رسانه‌ای ماهواره‌ای و شبکه‌های معاند همگی دلالت بر وجود برنامه مدون برای حمله به نظام‌ با ایجاد اغتشاش است.
وی تصریح کرد: از بین بردن قداست مساجد و قرآن با آتش زدن آن‌ها و کشیدن چادر از سر زن مسلمان از جمله برنانه‌هایی است که از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در دستور کار استکبار جهانی و ایادی آنان بوده است.
امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه کدام یک از کشورها در هر دین و آیینی می‌پذیرد که ارزش‌های خود را کنار بگذارد افزود: بررسی‌ها نشان داده که بسیاری از این امور بهانه بوده و در شعار اغتشاشگران نیز هدف گرفتن‌ اصل نظام و ولایت فقیه و ارزش‌های دین مبین اسلام است. ولایت فقیه و محوریت دین نشانه بوده است و دشمن برای کیفیت کار و انجام فعل متفاوت برنامه ریزی داشت.
حجت السلام قربانپور تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی شریعت و دین اصل اول است و این انقلاب بر مبنای اکثریت رای مردم به جمهوری اسلامی تبدیل شد و بر این اساس بایدعلاوه بر تبلیغ برای نظام‌اسلامی‌توسط مبلغین قوانین نیز باید با توجه به شرایط روز تدوین شود.
وی با بیان اینکه گیلان سابقه هزارساله در ولایتمداری علویان‌ دارد گفت: مردم گیلان همواره در صف اول حمایت از ولایت فقیه هستند و روحانیت گیلان‌ نیز حساب مردم را از حساب آدم‌های اجیر شده جدا دانسته و نمی‌گذاریم اراذل و اوباش به نوامیس ما تعرض کرده و به مبانی اعتقادی دین مبین اسلام‌ هتک حرمت شود.

Share