تاثیرگذاری اخبار ارز دیجیتال در بازار رمزارزها چگونه است؟

یکی از دلایل حساس بودن ارزهای دیجیتال به اخبار خوب یا بد این است که برخلاف ارزهای سنتی، توسط هیچ مرجعی تنظیم نمی‌شوند.

همانطور که می‌دانید، قیمت هر دارایی همیشه تحت تاثیر اخبار بوده است، چه دارایی‌ های مالی سنتی، چه ارزهای دیجیتال همیشه تحت تاثیر اخبار مثبت و منفی قرار گرفته اند. همچنین با افزایش رسانه های (سنتی و دیجیتال)  و محبوبیت بالای آن ها، هیچ کسب و کار یا محصولی نمی تواند تاثیر اخبار بر محصولات و خدمات خود را نادیده بگیرد.

تاثیر اخبار بر ارزهای دیجیتال

 اخبار ارز دیجیتال به طور عمده بر رفتار و درک سرمایه‌ گذاران در مورد بازار ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد. همچنین تغییر در مقررات و قانون گذاری ها می تواند مردم را به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال تشویق کند یا آنها را از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال منع کند، که به نوبه خود باعث کاهش و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال می شود و تاثیر زیادی را بر روی آنها می گذارد.

یکی از دلایل حساس بودن ارزهای دیجیتال به اخبار خوب یا بد این است که برخلاف ارزهای سنتی، توسط هیچ مرجعی تنظیم نمی‌شوند. بنابراین، هر احساس یا دیدگاه مردمی که به دلیل اخبار مثبت یا منفی ایجاد شود، مستقیماً بر ارزش آنها تأثیر می گذارد و از آنجایی که رمزارزها معمولاً توسط افرادی که در تمام نقاط جهان کار می‌کنند به صورت انبوه مدیریت می‌شوند، اخبار نقش مهمی در افزایش یا کاهش ارزش آنها دارد.

تاثیر اخبار بر قیمت بیت کوین

برای درک بهتر بیایید بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم، که چگونه اخبار بیت کوین می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روند قیمتی بیت کوین تاثیر بگذارد. برای مثال با مشکلات داخلی و سیاسی که در سال ۲۰۲۲ در قزاقستان پیش آمد و به دلیل اینکه قزاقستان بر اساس نرخ هش، رتبه دوم استخراج بیت کوین را در جهان به خود اختصاص داده است، این اتفاقات سیاسی باعث شد که قیمت بیت کوین در مجموع ۱۳ درصد از ۲ ژانویه تا ۸ ژانویه ۲۰۲۲ سقوط کند.

در تئوری، اخبار سنتی مرتبط با بازار، مانند گزارش های مربوط به تصمیم گیری های سیاست پولی بانک های مرکزی نباید به دلیل ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال بر روی آن ها تاثیر بگذارد، با این حال، روند فعلی چیز دیگری را نشان می دهد. علاوه بر این اخبار مربوط به مقررار کریپتویی و پذیرش آنها در کشورهای مختلف، می تواند قیمت ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد.

بر اساس تحقیقات بانک جهانی، احساسات ایجاد شده ناشی از خبرها، تاثیر زیادی بر بازده قیمتی ارزهای دیجیتال در سراسر جهان دارد. این تاثیر در کوتاه‌مدت برگشت‌پذیر نیست، و باعث ایجاد نوسانات قیمت مبتنی بر احساسات می شود.

اگرچه ارز دیجیتال یک دارایی سنتی نیست، به نظر می رسد که احساسات عمومی ایجاد شده توسط اخبار، می تواند بر ارزش آن تأثیر بسزایی بگذارد.

 

تاثیر رسانه های خبری بر بازار ارزهای دیجیتال

بدون شک عملکرد رسانه ها تاثیر زیادی در تغییر احساسات بازار دارد. به عنوان مثال، بلومبرگ یا رویترز، به عنوان رسانه های مالی معتبر، می توانند بر بازار ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارند. همچنین اخبار پخش شده در رسانه های اجتماعی مانند توییتر می تواند باعث تغییراتی در روند بازار ارزهای دیجیتال شود.

بنابراین تجزیه و تحلیل اخبار در رسانه های اجتماعی می تواند بر تشخیص روند و احساسات بازار تاثیر بگذارد. در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

رابطه رسانه های اجتماعی با دنیای رمزنگاری

در این مرحله به جرات می توان گفت که رسانه های اجتماعی نقش گسترده ای در زندگی روزمره ما دارند. شما برای ارتباط با عزیزانتان، دریافت اخبار جدید و یا حتی گذراندن زمانتان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، پس این موضوع را درک کرده اید که اکثر اطلاعات در فضای مجازی می تواند بر روی شما تاثیر بگذارد. همچنین اخبار پخش شده در این رسانه ها می تواند بر روند بازار ارزهای دیجیتال نیز تاثیر بگذارد.

امروزه رسانه های اجتماعی یک شمشیر دولبه هستند که می توانند باعث افزایش قیمت ارزهای دیجیتال یا کاهش آنها شوند. به عبارت دیگر رسانه های اجتماعی قدرت کنترل احساسات سرمایه گذاران را دارند و وقتی پلتفرم های مختلف از جمله فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و غیره را مورد بررسی قرار دهید، می توانید ببینید که چگونه رسانه های اجتماعی می توانند نقش مهمی در تغییر روند بازار داشته باشند.

در زیر برای درک  بهتر این موضوع یک مورد را با هم بررسی می کنیم:

در اوایل فوریه ۲۰۲۱، تسلا در توییتر خود اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار BTC خریداری کرده است. این شرکت اضهار داشت که این خرید برای به حداکثر رساندن بازده شرکت انجام شده است. همچنین ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اعلام کرد که از این به بعد برای محصولات خود BTC را به عنوان یک راه پرداخت می پذیرند.

پس از این اتفاق، بیت کوین به بالاترین حد خود رسید و برای اولین بار مرز ۴۴۰۰۰ دلار را شکست. حتی کار به جایی رسید که ایلان ماسک هشتگ bitcoin را به بیوگرافی توییتر خود اضافه کرد و باعث ایجاد شور و هیجان در بازار شد.

کلام اخر

با پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر جهان و به بلوغ رسیدن بازار کریپتو، روندهای قیمتی جدیدی در حال ظهور است. بیت کوین و ارزهای دیجیتال که در ابتدا یک دارایی حاشیه ای بودند، اکنون به طور فزاینده ای مانند یک دارایی سنتی عمل می کنند و به همان اندازه اخبار بازار بر روند آنها تاثیر می گذارد و به آن حساس هستند، پس در نهایت باید اخبار ارز دیجیتال را حرفه ای دنبال کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

Share