با حکم پیمان جبلی

برکناری معاون صدا و سیما در ارتباط با خرابکاری در بخش خبر؟ | یک معاون صدا و سیما تغییر کرد

با حکم رئیس سازمان صداوسیما «علیرضا شریفی» به‌عنوان سرپرست معاونت توسعه و فناوری رسانه منصوب و جایگزین رضا علیدادی در این سمت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، پیمان جبلی طی حکمی علیرضا شریفی را به‌عنوان سرپرست معاونت توسعه و فناوری رسانه منصوب کرد.

پیش‌تر رضا علیدادی، با حکم علی‌عسکری، رییس سابق صداوسیما از سال ۹۶ این مسوولیت را عهده‌دار بود.

 قائم مقامی معاونت فنی سازمان صدا و سیما و دبیری شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه از جمله سوابق شریفی است.

اخبار ساعت ۲۱ صداوسیما که از شبکه‌های اول و خبر صداوسیما پخش می‌شود در ۱۶ مهر ماه برای چند ثانیه توسط عوامل ضدانقلاب هک شد.

 رئیس سازمان صدا و سیما چند روز پس از این خرابکاری گفت: اختلال در پخش خبر ساعت ۲۱ در دست بررسی است و پس از مشخص شدن نتیجه ها، اقدام‌های لازم را انجام می‌دهیم.

پیمان جبلی افزود: بررسی‌های امنیتی تکنولوژیک در حال انجام است؛ این اتفاق در حوزه‌های فناوری سازمان صدا و سیما رخ داده و حتما باید با یک اشراف و تسلط دقیق فناورانه مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: پس از اتفاق سال گذشته برای سازمان صدا و سیما (هک شدن برخی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی)، همفکری و هم افزایی خوبی میان مجموعه‌های مختلف متولی امنیت شبکه انجام شد و بسیاری از آسیب پذیری‌های این سازمان کاهش پیدا کرد. این اتفاق اخیر هم اگرچه تلخ بود، اما باعث می‌شود نقاط باقی مانده آسیب پذیری هایمان را برطرف کنیم.

Share