از سوی پیمان جبلی صورت گرفت؛

حکم رئیس صدا و سیما برای وحید جلیلی؛ قائم مقام رئیس در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول

با حکمی از سوی پیمان جبلی، وحید جلیلی قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول در این سازمان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، در حکم وحید جلیلی آمده است:

«با توجه به تعهد، شایستگی‌ها و تجارب طولانی و مفید شما در عرصه فرهنگ و هنر ایرانی، اسلامی و انقلابی، به موجب این حکم به عنوان «قائم مقام رئیس سازمان در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول در رسانه ملی» منصوب می‌شوید. انتظار می رود برای انجام مأموریت های ذیل تلاش نمایید:

بسیج حداکثری ظرفیت های ارزشمند داخل و خارج سازمان برای ارتقاء محتوایی و کیفی برنامه‌ها مطابق مأموریت های چهارگانه سازمان در حکم مقام معظم رهبری (مدظله العالی): دانشگاه آگاهی و معرفت، آوردگاه جنگ نرم و مقابله با تحریف و تفتین، آسایشگاه چشم و دل برای بهره مندی از زیبایی‌ها و هنر و قرارگاه پراکندن امید و نشاط – پیگیری برای اجرای تحول در ساز و کارها، محتوا و کیفیت تولیدات نمایشی با نگاه به راهبردهای کلان رسانه ملی – بازتعریف و فعال سازی هدفمند چرخه «طراحی – تولید- پخش – بازخورد» به منظور تقویت یکپارچگی راهبردی – کاهش موازی کاری‌ها، چابک سازی و هم افزایی حداکثری شبکه‌های سیما و صدا – طراحی و اجرای ساز و کارهای مناسب برای ارتقاء کیفی نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی در رسانه ملی – ارتقای هویت محوری و عدالت گستری در رویکردها، برنامه‌ها و ساز و کارها. همه معاونت ها و بخش های سازمان در انجام مأموریت های یادشده حداکثر همکاری و هماهنگی را مبذول خواهند داشت.

وحید جلیلی متولد ۱۳۵۲ در مشهدمقدس است. وی در سال هفتاد وارد دانشگاه امام صادق(ع) شد و در رشته معارف اسلامی و اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد از این دانشگاه فارغ التحصیل شد. کار مطبوعاتی را از دوران دانشجویی و در نشریه تفکر بسیجی، نشریه داخلی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) آغاز کرد و در سال ۷۵ به مجله نیستان رفت. جلیلی یک سال بعد عنوان بهترین مقاله نویس فرهنگی کشور را کسب کرد. جلیلی پس از نیستان، در سال ۸۱ به روزنامه ابرار رفت و سردبیر آن شد.

وی پس از ابرار راهی حوزه هنری شد و از اواخر همین سال سردبیری ماهنامه سوره را برعهده گرفت و تا شماره ۳۰ در دوره جدید، نشریه را اداره کرد. مجله ای که پیشتر سیدمرتضی آوینی عهده دار سردبیری آن بود.

جلیلی در سال ۸۵ دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد. انتشار مجله راه، جشنواره مردمی فیلم عمار، جشنواره موسیقی ضدآمریکایی طبس و راهبری ده‌هاجریان فرهنگی دیگر ثمره ی این دفتر است.

جلیلی همچنین نویسنده کتاب هایی چون «عبور از سینمای سانسور»، «شهدا برای چه افقی جنگیدند»، «در فرانسه تک درختی هست» و «نقش تشکل های فرهنگی در پیشبرد اهداف انقلاب» است.»

Share