مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خبر داد:

افتتاح ۸ طرح عمرانی ورزشی در گیلان | چمن ورزشگاه شهید عضدی رشت مدرن است

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری بیش از ۴۴۵ ویژه برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته تربیت بدنی خبر داد و گفت: هشت طرح عمرانی ورزشی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جهانبخش آرمان صبح روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش از ۲۶ مهر با شعار «ورزش، حال خوب و ایران قوی»، اظهار کرد: در استان گیلان بیش از ۴۴۵ برنامه فرهنگی – ورزشی و افتتاح هشت طرح عمرانی ورزشی خواهیم داشت.

وی از گلباران مزار شهدا و دیدار با خاندان معظم شاهد و ایثارگر و سرکشی از پیشکسوتان ورزشی استان خبر داد و افزود: دیدار روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و هیئت های ورزشی با نماینده ولی فقیه در استان، حضور جامعه ورزش استان در نماز جمعه، نشست شورای عالی ورزش به ریاست استاندار، دیدار با اعضای شورای تامین و فرمانده سپاه قدس استان و فرمانده نیروی انتظامی، بازدید از کارخانجات تولیدکننده لوازم ورزشی، اهدای خون جامعه ورزش استان، دستگیری از نیازمندان و اهدای ۴۰۰ بسته نوشت افزار به ۴۰۰ دانش آموز کم بضاعت از جمله این برنامه هاست.

آرمان در مورد مهمترین برنامه های عمرانی که مجموعا شامل ۴۹ پروژه است، گفت: برای این پروژه های عمرانی تا کنون ۳۳ میلیارد تومان هزینه شده است که برنامه ها شامل افتتاح چمن مصنوعی مینی فوتبال لوشان، افتتاح سالن شهید ساغری شهر لوشان، افتتاح سالن ورزش‌های باستانی لنگرود، چمن مصنوعی تختی سیاهکل، بازسازی و‌‌ افتتاح سالن کشتی لنگرود، افتتاح خانه جوان ماسال، افتتاح استخر بخش خصوصی در آستارا، احداث جایگاه تماشاگران شلمان لنگرود و‌ افتتاح استخر سیاهکل است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که برای ورزشگاه انزلی ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است، یادآور شد: ای کاش این ورزشگاه ها در ۳۰ قبل درست شده بود و ما می توانستیم این اعتبارات را برای هیات ها و اماکن ورزشی دیگر در شهرستانها استفاده می کردیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان ادامه داد: چمن ورزشگاه شهید عضدی رشت جزء چهار چمن ورزشگاه برتر کشور است و کاشت چمن طبیعی در هفته تربیت بدنی آغاز می‌شود و بعد از ۴۵ روز آماده می‌شود و فرآیند نصب صندلی‌های تمامی سکوهای فعلی ورزشگاه عضدی با ظرفیت ۶ هزار صندلی از آبان ماه آغاز خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه به هیچ وجه اماکن ورزشی را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کنیم، افزود: اولویت استفاده از اماکن ورزشی برای هیئت‌های ورزشی تخصصی است.

آرمان با اشاره به این مطلب که تاکنون بیش از ۴ میلیارد تومان به هیات های ورزشی پول پرداخت شده، اضافه کرد: برای ورزش بانوان همه سالن هایی که به آقایان اختصاص پیدا کرده بود را بازپس گرفتیم.

وی با اشاره به این مطلب که زیر ساخت های ما برای استان کافی نیست، افزود: در نظر داشتیم عملیات اجرایی استادیوم آزادی فومن را تا ۱۵ مهر پایان دهیم اما طرحی را شهردار و فرماندار اضافه کردند که به حق هم بود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در مورد حضور تماشاگران در فوتبال گفت : بخث تماشاگران بر اساس شرایط هر شهر انجام می گید و این تصمیم با شورای تامین است اما ما علاقه مند هستیم تماشاگران در همه ورزشگاه ها حضور داشته باشند.

Share