در دیدار فرماندار ماسال با مديركل منابع طبيعی گیلان مطرح شد

جمع آوری ۱۲ تن زباله از سطح جنگل و ییلاقات ماسال در طول ۳ روز تعطیلات

فرماندار ماسال صبح امروز در نشستی مشترک با مدیرکل منابع طبیعی گیلان به بررسی مشکلات حوزه منابع طبیعی شهرستان ماسال پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود قاسم نژاد در این نشست با تقدیر از تعاملات سازنده مدیر کل منابع طبیعی در راستای پیشبرد پروژه های عمرانی شهرستان ماسال، اظهار داشت: در برخی از روستاهای شهرستان در جهت تامین راه مناسب،‌ نیازمند تعریض راه موجود هستیم که در این زمینه مساعدت منابع طبیعی بسیار کارگشا خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان ماسال،افزود: تعامل منابع طبیعی در راستای استفاده از عرصه های منابع طبیعی در زمینه های گردشگری می تواند در راستای ایجاد پروژه های اشتغالزا بسیار موثر باشد.

فرماندار ماسال همچنین به اجرای طرح جمع آوری زباله و ساماندهی ییلاقات ماسال  اشاره و خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح که با مصوبه کمیته پسماند و هماهنگی استانی صورت پذیرفت، خوشحالیم که امروز با عاری شدن ییلاقات ماسال از زباله و استقبال بسیاری از گردشگران،‌ ییلاقات ماسال به عنوان یک الگو در سطح استان و کشور مطرح است.

قاسم نژاد با بیان اینکه تنها در طول ۳ روز تعطیل،  ۱۲ تن زباله از سطح جنگل و ییلاقات ماسال جمع آوری شده است، افزود: همچنین در اجرای این طرح و جهت بهبود وضعیت رفاهی گردشگران سطل های زباله و کباب پز در نقاط مختلف ییلاق تعبیه شده  و در همین راستا چندین دستگاه سرویس بهداشتی پیش ساخته جهت استقرار در نقاط مختلف ییلاق پیش بینی شده است که امیدواریم باهمکاری منابع طبیعی این طرح هر چه زودتر اجرایی شود.

وی با اشاره به مشکلات بخشی از مردم در زمینه منابع طبیعی، عنوان داشت: وجود برخی از تبعیض ها در این زمینه که به دلایل مختلف از جمله کمبود نیروی متخصص کافی به وجود می آید، نارضایتی مردم را فراهم می کند.

مدیر کل منابع طبیعی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه هدف همه ی ما این است که از این فرصتی که خداوند به ما عطا کرده در راه خدمت به خلق به درستی استفاده نماییم، افزود: ما نیز در همین راستا با در نظر گرفتن قوانین حوزه ی منابع طبیعی تمام تلاش خود را در جهت حل مشکلات مردم به کار می گیریم.

محسن یوسف پور با اشاره وجود برخی مشکلات در زمینه ی مغایرت طرح هادی روستا با نقشه های منابع طبیعی، گفت: در جهت حل این مشکل چندین نشست مشترک با حضور نمایندگان محترم و مدیرکل بنیاد مسکن برگزار شد که در گام اول مقرر شد روستاهایی که کمترین مشکل را در این زمینه دارند به بنیاد مسکن واگذار شود و در ادامه مابقی روستاها نیز با تطبیق نقشه ی طرح هادی با نقشه منابع طبیعی مشکلشان رفع شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ماسال به عنوان نگین شهرهای شمال کشور به لحاظ گردشگری محسوب می شود، اظهارداشت: بهره گیری صحیح از منابع طبیعی در جهت تقویت ظرفیت های گردشگری از جمله دغدغه های اصلی ما نیز محسوب می شود که در این زمینه پی گیری های خوبی نیز در جهت حل مشکلات در حال انجام است.

مدیر کل منابع طبیعی گیلان، اجرای طرح ساماندهی ییلاقات ماسال را بسیار ستودنی و قابل ستایش دانست و افزود: به دنبال آن هستیم باهمکاری اداره کل روستایی و شوراهای استانداری با حل مشکلات پیش روی اجرای طرح بوستان های روستایی،‌ شاهد رشد گردشگری در سطح روستاها باشیم.

در ادامه این نشست فرماندار ماسال به همراه مدیر کل منابع طبیعی از نزدیک از برخی از مسائل و مشکلات حوزه منابع طبیعی شهرستان ماسال بازدید کردند.

Share