توسط پزشک و کادر درمان مرکز جامع خدمات سلامت لولمان

نجات جان یک کودک ۱٫۵ساله پس از غرق شدگی در فومن

یک کودک ۱٫۵ساله با وضعیت غرق شدگی توسط پزشک و کادر درمان مرکز جامع خدمات سلامت لولمان از مرگ نجات یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جان یک کودک یک و نیم ساله امروز توسط کادر درمان مرکز جامع خدمات سلامت لولمان در فومن نجات داده شد.

دکتر رضا علیزاده جورشری در همین زمینه گفت: ساعت ۱۴:۰۵ امروز سه شنبه ۲۲ شهریور یک کودک ۱٫۵ساله با وضعیت غرق شدگی توسط والدین و همراهان که غیر بومی بودند به مرکز لولمان منتقل شد.

وی افزود: به گفته والدین و همراهان، طفل به مدت حدود ۲-۵ دقیقه در استخر ویلایی که حضور داشتند افتاده بود. در بدو ورود کودک کاملا سیانوتیک، سرد و با تنفس‌های آپنوستیک، و درجه هوشیاری حدود ۴-۵ بود.

پزشک مرکز جامع خدمات سلامت لولمان اظهار کرد: خیلی سریع، عملیات احیای کودک توسط خانم اسماعیل پور، پرستار محترم و با تجربه و زبده‌ی مرکز و اینجانب شروع شد و همزمان اطلاع‌رسانی به پایگاه ۱۱۵ توسط مراقبت سلامت خانم سلحشور انجام شد.

دکتر رضا علیزاده جورشری اظهار داشت: ترشحات اولیه راه هوایی خارج، احیای قلبی ادامه و تنفس با ماسک و اکسیژن، گرم کردن کودک و عملیات احیا ادامه یافت. همزمان باقی پرسنل حاضر در مرکز به آرام کردن همراهان بیمار آژیته و کمک به عملیات احیا مشغول بودند. بعد از چند بار تخلیه محتویات آسپیره شده و عملیات احیا، کودک علی رغم وضعیت بسیار بد اولیه، کم کم گرم شد، تنفس‌ها به طور نامنظم ولی قابل قبول برگشت، همزمان رفلکس‌های کودک مرتب چک میشد.

وی ادامه داد: همکاران ۱۱۵ در عرض مدت کمتر از ۱۵ دقیقه حضور پیدا کردند و کودک به بیمارستان فومن انتقال داده شد اما هنگام اعزام، کودک می‌توانست گریه کند، گرمای بدن به حالت نزدیک به نرمال، و درجه هوشیاری حوالی ۱۲ بود و درجه اشباع اکسیژن حدود ۸۵ بود.

پزشک مرکز جامع خدمات سلامت لولمان گفت: به سهم خودم، از کمک و همکاری و هماهنگی و حضور بسیار خوب و مناسب همه همکاران گرامی در مرکز لولمان و تلاش آن‌ها در انجام یک کار تیمی کاملا هماهنگ و با حفظ خونسردی و آرامش، تشکر ویژه را دارم.

Share